امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بسیج و دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی زمینه دریافت وام اشتغال از سوی موسسه کارآفرینی و اشتغالزایی نگار نصر را تا سقف ۳۰ میلیون تومان و با اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی فراهم نمود.

احمد محمدزاده سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بسیج و دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی بر ضرورت اشتغالزایی با تکیه بر منابع مردمی و بسیج تاکید کرد.

وی گفت: تفاهم‌نامه حاضر با اعتبار اولیه ۵۰ میلیارد تومان امضا می‌شود و هدف آن تحقق اقتصاد مقاومتی و به کارگیری توان بسیج در اجرای پروژه‌های مختلف است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه وظایفی مشخص می‌شود و دبیرخانه‌ای در محل بسیج سازندگی تشکیل شده و کارهای دبیرخانه‌ای انجام و کارهای مقدماتی انجام می‌شود.

محمدزاده اظهار داشت: نهایت همراهی و همکاری انجام می‌شود و هر کمکی که بتوانیم انجام می‌دهیم تا برای اقتصاد مقاومتی کارهایی انجام دهیم و برای فرمایشات رهبری حرکت کنیم.

وی یادآور شد: ستادی برای اقتصاد مقاومتی در دولت تشکیل شده و در آذربایجان‌شرقی نیز این ستاد در اولین مرحله تشکیل می‌شود تا در زمینه اجرای پروژه‌ها موفق عمل کنیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی بیان کرد: اعتبارات این پروژه‌ها با کمک بسیج سازندگی و موسسه کارآفرینی و اشتغالزایی نگار نصر شعبه آذربایجان‌شرقی خواهد بود و پروژه‌های خرد با تسهیلات ۵ تا ۳۰ میلیون تومان اعطا می‌شود.

وی عنوان کرد: توانمندسازی و پایداری برای ارتقای سطح زندگی مردم و حرکت برای استقلال کشور خصوصا در بخش تولید در این تفاهم‌نامه در اولویت قرار دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، سازمان صنعت معدن و تجارت، بنیاد تعاون بسیج، بسیج سازندگی استان و موسسه کارآفرینی و اشتغالزایی نگار نصر شعبه آذربایجان‌شرقی طرف‌های اصلی این تفاهم‌نامه در مرحله اول هستند.

محمدزاده تاکید کرد: مدت تفاهم‌نامه از تاریخ ۱۳ مهر ماه به مدت سه سال شمسی بوده که با توافق طرفین قابل تمدید است.