به گزارش پایگاه خبری صنعت تبریز به نقل از فارس اعضای شورای شهر در جلسه علنی بعدازظهر امروز شورا دو فوریت و لایحه شرکت مونتاژ واگن‌های مترو در شهر تبریز تصویب کردند.

بر این اساس اعضا در این لایحه به خرید ۴۹ درصدی شهرداری از سهام شرکت «واگن خاورمیانه» در شهر تبریز رای داند تا این شرکت با مشارکت شهرداری به مونتاژ واگن‌ها در شهر تبریز بپردازد.

شهردار تبریز در این جلسه تاکید کرد: با توجه به مذاکرات انجام شده آورده شهرداری در این مشارکت تنها مبلغ حاصل از اجاره دپوی لاله مترو به این شرکت خواهد بود تا تجهیزات مونتاژ در این دپو مستقر شود و واگن‌های مورد استفاده در شهرهای اصفهان، شیراز و تبریز که از چین خریداری شده‌اند در شهر تبریز مونتاژ شود.

این لایحه شهرداری با اکثریت آرا و پس از بحث و بررسی توسط اعضای شورا در حالی تصویب شد که اعضای شورا در صحبت هایشان اعلام کرده بودند روح این لایحه از لحاظ توجه به گسترش صنعت در شهر تبریز بسیار پسندیده است اما ابهامات و مواردی در لایحه وجود دارد.

در نهایت لایحه مذکور با افزوده شدن عبارت بر طبق آیین نامه مالی شهرداری به لایحه شهرداری مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین در ادامه این جلسه لایحه دو فوریتی شهرداری مبنی بر اعمال سیاست‌های تشویقی برای وصول بدهی مودیان شهرداری مطرح و پس از بررسی تصویب شد. بر این اساس ۲۳ درصد تخفیف تا پایان ۳۱/۴/۹۵ به کسانی که از طرف شهرداری به بانک شهر معرفی شوند اعمال خواهد شد. ۸۵ درصد مبلغ باقی مانده ۷۷ درصد باقی مانده بدهی به حساب شهرداری واریز شده و ۱۵ درصد به صورت نقد در اختیار مودی قرار می‌گیرد تا کار ساختمانی را شروع نمایند. ۱۵ درصدی که به صورت نقد به افراد داده می‌شود به صورت غیر‌نقدی با شهرداری تصفیه حساب می‌کنند.

در پایان جلسه لایحه دوفوریتی انعقاد قرار‌داد فی‌مابین شهرداری و بانک شهر به منظور خرید دین مطرح و پس از بررسی تصویب شد.

بر این اساس چک‌های وصولی مناطق به سررسید یکسال در اختیار شعبه قرار می‌گیرد، نرخ تسهیلات معادل ۲۱ درصد مطابق سیاست‌های اعتباری بانک مرکزی خواهد بود.