معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی از وصول ۴۴ میلیارد تومان حق بیمه اجتماعی روستائیان در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، رحیم شهرتی‌فر در دیدار با مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید و دغدغه تامین نیازهای مردم را دارد، اظهار داشت: قدم ‌ای اساسی در خصوص بیمه همگانی و بیمه سلامت و بیمه عشایر و روستائیان برداشته شده که قابل تشکر بوده و امیدواریم بتوانیم آمار همه کسانی که باید در روستا و شهر بیمه بشوند به نقطه صد درصدی برسانیم.

وی افزود: دولت حمایت‌های خوبی می‌کند به‌طوری‌که سال گذشته ۴۴ میلیارد تومان وصولی از بیمه شدگان بوده اما دولت دو برابر این مبلغ را پرداخت کرده و به عبارتی میزان اعتبارات بالای ۱۲۰ میلیارد تومان شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: در سال‌جاری نیز این حمایت‌ها افزایش قابل توجهی داشته و البته سطح خدماتی که افزایش داده می‌شود باید رضایت بیمه شدگان را افزایش دهد.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت ۴ میلیون نفری در آذربایجان‌شرقی بیش از یک میلیون و ۱۲۰ نفر در روستاها ساکن هستند و البته اگر جمعیت ۴۶ شهر زیر ۲۰ هزار نفر را هم حساب کنیم ۴۰ درصد جمعیت استان می‌تواند تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان و روستائیان باشد.

شهرتی فر در خصوص وضعیت درآمدی روستائیان استان بیان کرد: تا سال ۹۵ خشکسالی شدید در استان حاکم بود اما در سال زراعی جاری بیش از ۵۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش بارندگی داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع  سال خوبی را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم با توجه به بارندگی‌ها و افزایش محصولات دیم وضعیت درآمد روستائیان بهبود پیدا کند، اما باید با کمک نهادهای امدادی و دهیاری‌ها در مورد خانوارهایی که توانایی پرداخت حق بیمه ندارند مساعدت شود.

منبع: مهر