استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر جلوگیری از فعالیت واحدهای بدون پروانه معاملات املاک و خودرو، گفت: برخی بنگاه‌های دارای پروانه نیز فعال نیستند که خود زمینه‌ای برای سوءاستفاده و بروز جرم است که باید پروانه آنها نیز باطل شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، اسماعیل جبارزاده در جلسه‌ای که به منظور بررسی طرح سامان‌دهی بنگاه‌های معاملات املاک و خودرو تشکیل شد، ضمن قدردانی از مدیران دادگستری استان به دلیل ارائه این طرح اظهار داشت: هدف این است که میزان جرائم در استان کاهش یابد و وضعیت نامناسبی که در این زمینه وجود دارد تعدیل شود.

وی با اشاره به این که بخش عمده‌ای از جرائم ناشی از معاملات غیرقانونی است، افزود: مصمم به اجرای طرح سامان‌دهی بنگاه‌های املاک و خودرو هستیم و این طرح برای همه دستگاه‌های استان لازم‌الاجراست.

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اتاق اصناف و اتحادیه‌های مشاوران املاک و خودرو در جهت اجرای این طرح، گفت: اجرای این طرح تا حد قابل توجهی از بروز جرایم پیشگیری می‌کند.

وی با تاکید بر جلوگیری از فعالیت واحدهای بدون پروانه معاملات املاک و خودرو، افزود: برخی بنگاه‌های دارای پروانه نیز فعال نیستند که خود زمینه‌ای برای سوءاستفاده و بروز جرم است که باید پروانه آنها نیز باطل شود.

جبارزاده، استعلام از مراجع ذی‌صلاح پیش از عقد قرارداد را عامل پیشگیری از تخلف دانست و گفت: استعلام حق قانونی خریدار است و باید در بنگاه‌های معاملاتی مورد توجه قرار گیرد.

وی رسیدگی به وضعیت نابسامان بازار هفته خودرو در تبریز را خواستار شد و گفت: اگر این محل، محملی برای تخلف است باید بسته شود.

جبارزاده حضور مشاوران حقوقی در بنگاه‌های معاملات را عامل دیگری برای جلوگیری از بروز تخلف عنوان کرد و گفت: این امر در ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان حقوق نیز نقش موثری دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که اجرای طرح سامان‌دهی بنگاه‌های معاملات املاک و خودرو در نهایت به سود این صنوف است، افزود: اتحادیه‌های مرتبط مخالفتی با این طرح ندارند و تنها برخی مشکلات جزیی وجود دارد که باید بررسی و رفع شود.