رئیس انجمن قطعه‌سازان آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به اینکه تبریز ۲۰۱۸ پایتخت گردشکری انتخاب شده، از این رو انجمن صنعتی وارد این موضوع شده و طبق جلسه‌ای که با رئیس افتخاری این رویداد برگزار شد، پیشنهاد تاسیس پارک صنعت داده شد تا از طریق این پارک، صنعت و محصولات تبریز به گردشگران معرفی شود.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز، یونس پایدار عصر امروز در همایش بزرگ ماشین، قطعه و مجموعه‌های صنعتی و خودرو تبریز اظهار کرد: امروز یازدهمین همایش سالانه انجمن سازندگان ماشین صنعت، قطعه و خودرو تبریز است که متقارن با تبریز ۲۰۱۸ شده است.

وی، در تشریح فعالیت یک سال اخیر انجمن  انجمن قطعه‌سازان استان بیان کرد: استراتژی انجمن توسعه بازارمحور است که یکی از این راه‌ها برای توسعه بازار شرکت در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی است و انجمن بر خود وظیفه می‌داند به طور مستمر در آن شرکت کند.

رئیس انجمن قطعه‌سازان استان با بیان اینکه انجمن تبریز به صورت پایلوت با گرفتن غرفه به صورت جزیره‌ در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت می‌کند، افزود: “اتومکانیکا استانبول” در فروردین سال ۹۶ ،نمایشگاه “اتومکانیکا دبی” و “اتومکانیکا مسکو” از جمله نمایشگاه‌های بین‌المللی است که انجمن در آنها غرفه داشته است.

وی ادامه داد: در بخش ملی نیز امسال همایشی در تهران برای “اتومکانیکا” برگزار شد و انجمن قطعه‌سازان استان نیز در آن حاضر بودند.

پایدار خاطرنشان کرد: البته سعی کردیم در فروردین سال ۹۷ انجمن غرفه‌های دیگر در “اتومکانیکا دوبی”، استانبول، فرانکفورت و مسکو غرفه رزرو کنیم.

وی اذعان داشت: یکی دیگر از اقدامات انجمن قطعه‌سازان استان از همکاری با انجمن ماشین‌سازان آلمان بود به طوریکه انجمن ماشین‌سازان آلمان یکی از قدرترین انجمن‌های دنیاست و انجمن قطعه‌سازان استان نیز رابطه و تعامل خوبی برقرار کرده است.

پایدار ادامه داد: یکی از افتخارات امسال انجمن، داشتن غرفه در نمایشگاه “فلز اِمو” در هانوفر آلمان بوده که برای اولین بار نام ایران و پرچم ایران به اهتزار درآمد.

وی، قرارداد تفاهم‌نامه انجمن قطعه‌سازان تبریز با شورای عالی “عطف” را مورد اشاره قرار داد و گفت: با توجه به اینکه شورای عالی “عطف” برای گسترش تکنولوزی نیاز به خوشه‌ داشت از این رو بین ۱۵ شبکه یک شبکه قطعات خودرو تبریز را انتخاب کرد و قراردادی بین شرکت  “آی اِی تی” اتریش در این راستا منعقد شد که جهت آموزش و انتقال تکنولوزی از اتریش به ایران است.

پایدار خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تبریز ۲۰۱۸ پایتخت گردشکری انتخاب شده، از این رو انجمن صنعتی وارد این موضوع شده و طبق جلسه‌ای که با رئیس افتخاری تبریز ۲۰۱۸ برگزار شد، پیشنهاد تاسیس پارک صنعت داده شد تا از طریق این پارک، صنعت و محصولات تبریز به گردشگران معرفی شود.

وی تصریح کرد: انجمن صنفی در رابطه با واگذاری ماشین‌سازی و رابطه با اهلیت خریداران، رایزنی با مسوولان اداره امور مالیاتی در جهت اجرای بخشنانه فرماندهی اقتصاد مقاومتی و پذیرش اظهارنامه مالیاتی بنگاه‌های کوچک و متوسط داشته است.

منبع: فارس