عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس درباره نحوه توزیع اعتبار احزاب در  بودجه ۹۷ تذکر داد.

 احمد علیرضابیگی با اشاره به اینکه ردیف اعتباری “راهبری و توانمند سازی احزاب، جمعیت‌ها،  انجمن‌های سیاسی و تشکل‌های صنفی” در بودجه ۹۷ محل مناقشه بین احزاب خواهد بود، اظهار  داشت:تعریف مناسبی از حزب نمی‌توان ارائه داد و اگر قرار باشد به احزابی که ثبت‌نام کرده و تایید  شده‌اند اکتفا کنیم، تعداد زیادی شامل این ردیف اعتباری می‌شوند که رعایت عدالت بین آنها ممکن  نیست.

 نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تخصیص بودجه ۵  میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی برای احزاب در سال آینده بستگی به خواسته و اراده دولت دارد، اظهار  کرد: تجربه نشان داده در موضوعاتی از این قبیل یارانه پرداخت شده تحت شرایطی به گروه‌ها و احزاب  همسوی دولت تعلق می‌گیرد و در واقع احزاب دولت ساخته از این نعمت بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: حزب به معنای واقعی در کشورمان وجود ندارد از این رو باید سوال کرد که کارکرد حزبی در کجا مصداق دارد که احزاب از این امکان و یارانه استفاده کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به عبارتی باید گفت که بیشتر دسته‌های موسمی و فصلی هستند که در زمان انتخابات بوجود می آیند از این رو “حزب به ماهو حزب” وجود ندارد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین پیش‌بینی چنینی ردیفی شائبه‌ای را به وجود می‌ورد که احزاب همسو از آن استفاده خواهند کرد.

منبع: فارس