برای نخستین بار در کشور یک چتر وای فای ( شبکه اینترنت بی‌سیم محلی) راه‌اندازی میشود.
به گزارش صنعت تبریز ، بهمن حسین‌زاده با اشاره به معرفی شدن تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸، اظهار داشت: بر همین اساس باید بحث ارتباطات نیز توسعه و گسترش یابد و با توجه به این مسئله تلاش داریم یک چتر وای فای ( شبکه اینترنت بی‌سیم محلی) ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این طرح برای اولین بار در ایران مطرح می‌شود و با توجه به اینکه تکنولوژی و مجوز این امر در استان وجود دارد تلاش داریم تا در استان راه‌اندازی کنیم.

حسین‌زاده ادامه داد: بر همین اساس برای تسریع در اجرای این بحث این امر با حضور بخش خصوصی انجام خواهد شد و همچنین شهرداری تبریز نیز از تحقق این امر استقبال کرده است.

مدیرعامل شرکت گسترش ارتباطات مبنا نیز در این نشست با بیان اینکه تبریز شهری با فرهنگ کاری و اقتصادی مناسب است، افزود: با توجه به وجود بخش اقتصادی خوب در تبریز پیچیدگی‌های فرهنگ اقتصادی وجود ندارد و بر همین اساس مناسب برای سرمایه‌گذاری است.

محمد اسمی، ادامه داد: ما به عنوان بخش خصوصی برای توسعه سیستم ارتباطات در شهر تبریز آماده‌ایم تا همکاری لازم برای سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه در بخش فناوری را انجام دهیم.

وی با اشاره به دیدگاه مناسب دولت تدبیر و امید به بحث فناوری اطلاعات، ادامه داد: بحث فناوری اطلاعات در جامعه آینده بحث زیربنایی خواهد بود و به عبارتی دیگر آی تی یک ضرورت امکان‌ناپذیر در آینده خواهد بود.