در دانشگاه تبریز

چهارمین کنگره بین‌المللی اتوماسیون صنعت برق در تبریز از دیروز (۴ اسفند ) به مدت دو روز در دانشگاه تبریز آغاز به کار کرد.

پور مهدی معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی در این کنگره، ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این همایش افزود: خوشحال هستیم که این استان از جمله استان‌های پیشرو در تولید، توزیع و انتقال برق در کشورمان به حساب می‌آید که به یقین مدیران و کارکنان این حوزه نقش تاثیرگذاری در این خصوص داشته‌اند.

پورمهدی در بخش دیگر سخنان خود افزود: این موفقیت‌ها مرهون تلاش همه‌جانبه کارکنان و مدیران صنعت برق بوده و در حال حاضر، صددرصد شهر و روستاهای کشورمان دارای برق هستند.

وی در ادامه، استفاده از انرژی‌های پاک و به ویژه کمک به رشد و توسعه فناوری‌های مدرن را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: با استفاده از هوشمندسازی و مجهز شدن به دانش روز می‌توان در این عرصه‌ها به نتایج مثمرثمری رسید.

پور محمدی  رئیس دانشگاه تبریز نیز در این کنگره با بیان اینکه هر چه در صنعت برق سرمایه‌گذاری شود، لازم و ضروری است، تصریح کرد: بسترهای لازم برای توسعه و پیشرفت بیشتر و همه جانبه این صنعت در حال حاضر به کمک محققان و کارکنان این حوزه در کشورمان فراهم شده است و با برگزاری این چنین کنگره‌ها و همایش‌هایی می‌توان به اهداف تعالی این صنعت کمک شایانی کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به توسعه همکاری مشترک بین صنعت و دانشگاه افزود: بر همین اساس در صورتی به موفقیت خواهیم رسید که گفتمان علم و فناوری را به گفتمان غالب در جامعه تبدیل کنیم، چراکه یکی از این راه‌های تاثیرگذار در این زمینه، برگزاری همایش‌های مشترک بین دانشگاه و صنایع مختلف است.

رئیس دانشگاه تبریز، با اشاره به رشد علمی کشور بعد از انقلاب در عرصه‌های مختلف، اضافه کرد: به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی، در حال حاضر ۱٫۶ تولیدات علمی جهان در اختیار اساتید و محققان ایران است و بر همین اساس نیز ۷۰ درصد تولیدات علمی کشورمان را ۱۰ دانشگاه برتر تولید می‌کنند.