نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در نطقی جنجالی در میان  مدیران دولتی و کارکنان سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی که با تشویق شدید حضار مواجه بود بی برنامگی در کشور را حاصل عدم تعقل و تصمیمات عجولان هدانست.

به گزارش صنعتیمیز ، مسعود پزشکیان در مراسم احیا واستقرار سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای حرکت در مسیر توسعه نیازمند برنامه ریزی هستیم، اظهار داشت: بدون اطلاعات و علم و برنامه‌ریزی تمام حرکت‌ها با شکست مواجه خواهیم شد و در فرمایش امیر مومنان علی (ع) این مورد برنامه ریزی و تعقل وجود دارد.

وی با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی عقل محور در سال‌های گذشته تاکید کرد: کدام تعقلی برای یک پروژه ۱۵ ساله بودجه مستمر می‌دهد و کلنگ‌زنی‌های فراوانی را انجام می‌دهد که امروز در آن گرفتار هستیم و با این روش کشور امکان اداره ندارد.

وی با انتقاد از تعطیلی سازمان برنامه و بودجه در گذشته خاطرنشان کرد: تصمیمات عجولانه برای پروژه ها صورت گرفت و چون سازمانی می توانست رصد کند و جلوی بی‌برنامگی‌ها را بگیرد آن را تعطیل کردند.

نماینده مردم تبریز ، اسکو و آذرشهر گفت: اگر واقعا معتقد به رهبری هستیم باید برنامه‌ای برای چشم انداز تهیه می کردیم و اکنون که ۲۰ سال تعیین شده در حال اتمام هستیم جایگاه خود را در مقام اولی منطقه نمی بینیم.

وی ارائه آمار و ارقام نادرست به مردم را مصداق ظلم و ستم دانست و گفت: تصمیم گیری جهان امروز بر اساس شواهد و مدارک است و بیکاری و فقر و تورم فعلی در جامعه حاصل عدم برنامه ریزی علمی است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: اگر امروز در جامعه فقر ، بیکاری و تورم وجود دارد حاصل بی برنامه‌ریزی در کشور است و امیدواریم سازمان مدیریت و برنامه ریزی با محوریت نظم و برنامه ریزی در پیشبرد کشور مور باشد

.sanatimiz.ir