در روزهای تعطیل و یا ساعات غیر اداری برخی مدیران میانی و ارشد آذربایجانی شرقی را می توانیم سوار بر خودروهای پلاک شخصی با عنوان ” ارس پلاک ” در سطح شهر ببینیم.
به گزارش صنعت تبریز ، در ساعات پایانی شب و برنامه های سوگواری ۲۸ صفر در تبریز در میان انبوه خودروهای ایرانی و ارزان قیمت خودروی آمریکایی گران قیمتی با پلاک ارس خود نمایی می کند و زمانی که به داخل خودرو سرک می کشی با نگاه تند راننده ای مواجه می شوی که با چشمانش هشدار دور باش می دهد و وقتی داخل مجلس میشوی در کوتاهترین زمان و با زیارت مدیر ارشد استانی که در صدر مجلس مشغول سوگواری هست متوجه میشوی که خودروی گران قیمت متعلق به ایشان است و زمانی که مجلس تمام می شود جناب مدیر ارشد در میان انبوه عزادران و البته با چشمانی تر سوار خودروی لوکس آمریکاییش می شود و از یکی از همراهان می شنوی که این خودرو یکی از چند خودروی گران قیمت ارس پلاک ایشان است.
در پلانی دیگر مدیری بالا نشین را سوار بر خودروی گران قیمتش می بینی که در جواب نگاه های خیره و متعجب مردم در محلات میانی شهر با خنده ای آنان را تحویل می گیرد.
با توجه به نبود فاصله چندانی میان حقوق چند ماه برخی مدیران و خودروهای ارس پلاک یک مدیر میانی نیز می تواند به راحتی این خودروها را تهیه کند و امروز از مدیران رده های پائین تا مدیران میانی و ارشد این خودروها به خوبی رکاب می دهند.
برخی مدیران ارس سوار نیز برای حضور در جلسات خارج از وقت اداری از خودروهای ارس پلاک استفاده می کنند و در این جلسات محور توسعه کشور را تحقق اقتصاد مقاومتی کشور می نامند.
ناگفته پیداست که استفاده از این خودروهای گران قیمت آمریکایی و خارجی در شرایطی که صنعت خودرو سازی داخلی و قطعه سازی دراستان نیازمند حمایت عملی است هیچ توجیهی نخواهد داشت.
اگر در سراسر کشور مدیران ارشد استانی در خط مقدم شکوفایی اقتصادی نباشند و سیاست‌های تدوین شده را رعایت نکنند نمی‌توان از عموم مردم انتظار داشت مفاد این سیاست‌های اقتصادی را درک و رعایت کنند.