مدیرعامل منطقه آزاد ارس از کسب رتبه نخست منطقه آزاد ارس در فعالیت‌های فرهنگی بین مناطق آزاد هفت‌گانه کشور خبر داد.

خادم عرب باغی مدیرعامل منطقه آزاد ارس با اشاره به کسب رتبه نخست منطقه آزاد ارس در فعالیت‌های فرهنگی بین مناطق آزاد گفت: براساس ارزیابی سالانه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از عملکرد سازمان‌های مناطق آزاد در حوزه فرهنگی اجتماعی و گردشگری، منطقه ارس حائز رتبه نخست شد.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی سالانه عملکرد حوزه فرهنگی مناطق آزاد در ۹ بخش آموزشی، گردشگری، هنری، قرآن و فعالیت‌های دینی، سلامت، محیط زیست، اجتماعی، ورزشی و توسعه روستایی صورت گرفته، افزود:در مجموع منطقه آزاد ارس رتبه اول را در بین مناطق آزاد هفت‌گانه به دست آورده است.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس با تاکید به اینکه ما در کنار توجه به توسعه اقتصادی به ویژه تامین زیرساخت‌های فعالیت‌های صنعتی و اقتصادی، از توسعه در بخش فرهنگ غافل نیستیم و اخیراً توجه ویژه‌ای به این حوزه معطوف شده است، گفت: در حال حاضر چند پروژه زیرساختی فرهنگی اجتماعی در منطقه در حال اجراست که می‌توان به فرهنگسرا، اماکن ورزشی، دینی، مدارس و مراکز درمانی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی، آموزشی و گردشگری در این منطقه متناسب با سند چشم‌انداز منطقه آزاد ارس و پیش‌بینی‌های جمعیتی و نیازهای کنونی و آتی آن طراحی شده و به مرور زمان این زیرساخت‌ها تکمیل خواهد شد.

عرب باغی با اشاره به اینکه در کنار توسعه زیرساختی، توسعه نرم‌افزاری بخش فرهنگ و هنر نیز مورد توجه بوده، بیان کرد: در طول سال براساس برنامه عملیاتی سالانه حوزه فرهنگی اجتماعی و گردشگری اقدامات متنوعی با مشارکت دستگاه‌های متولی بخش‌های مختلف در منطقه انجام می‌گیرد.

وی اذعان داشت: توسعه سریع منطقه آزاد ارس در طول سال‌های اخیر و میزبانی چند میلیون گردشگر در سال و نیز افزایش جمعیت منطقه به واسطه فعالیت‌های تجاری و صنعتی لزوم توجه به موضوعات و مسائل اجتماعی و فرهنگی را دوچندان کرده و در برخی موارد مخاطراتی را نیز به همراه داشته و لازم است با حساسیت تمام مسائل مذکور رصد و برنامه‌ریزی لازم توسط متولیان حوزه‌های تخصصی فرهنگی، دینی، اجتماعی و غیره صورت گیرد.

عرب باغی متذکر شد: یکی از شاخص‌های متمایز منطقه آزاد ارس، همدلی و وفاق جمعی در دستگاه‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی است که زمینه را برای نتیجه‌گیری بهتر فراهم کرده است.