نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یک ایده برای ایجاد ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت کلینیک‌های صنعت است که به عنوان نهاد واسط در بطن صنعت ایجاد شود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صنعت تبریز ، رضا رحمانی عصر امروز در هفدهمین کنفرانس شیمی معدن ایران که به میزبانی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد، اظهار داشت: در دوره نهم مجلس کارگروه ارتباط صنعت با دانشگاه تشکیل شد و جلسات مستمری را دارد و در آن تلاش می‌شود تا ارتباط این دو بخش تسهیل شود.

وی افزود: متاسفانه تولیدکنندگان ما احساس نکرده‌اند که گره برخی از معضلاتشان به دست دانشگاه باز خواهد شد و در مقابل نیز دانشگاهیان نیز معتقد نیستند که ارتقای علمی با حل مشکلات صنعت می‌تواند سرعت بگیرد.

وی ادامه داد: بررسی‌های زیادی بر روی چرایی عدم ارتباط بین صنعت و دانشگاه به انجام رسیده و موانع احصا شده و توانسته‌ایم قوانین را نیز تسهیل و امور را روان‌تر کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: یک ایده برای ایجاد ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت کلینیک‌های صنعت است که به عنوان نهاد واسط در بطن صنعت ایجاد شود.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حمایت از علم و فناوری در کشور، افزود: قوانین خوبی نیز در این بخش به تصویب مجلس رسیده که به اذعان کارشناسان این بخش برخی از قوانین فراتر از زمان حاضر بوده و تا سال‌ها می‌تواند پشتیبان علم و فناوری و دانش باشد.

وی با بیان اینکه مشکلی در زمینه قوانین علم و فناوری نداریم، گفت: هیچ کاری با آرزو کردن محقق نمی‌شود، فقط در کارتون‌ها با آرزو به خواسته خود می‌رسند، ما اگر هدفی داریم باید کار کنیم، برنامه‌ریزی داشته باشیم و همت به خرج دهیم. چرا که غیر از کار و تلاش راهی نیز برای پیشرفت و توسعه‌مان متصور نیست.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سال ۸۹ قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان به تصویب رسیده اما دو سال زمان صرف شد تا در دولت آیین‌نامه‌های آن نوشته شود. صندوق نوآوری و شکوفایی نیز از دیگر اقدامات خوبی است که درگذشته مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود ولی خوشبختانه در دولت یازدهم پیشنهادات اعتباری خوبی از سوی دولت برای آن داده شده که پژوهشگران می‌توانند استفاده خوبی از آن به عمل آورند.

وی بر ضرورت کار پژوهشی در کشور تاکید کرد و گفت: چطور می‌شود بودجه پژوهشی کل کشور ما اعم از بخش دولتی و خصوصی یک میلیارد دلار باشد ولی بودجه تحقیق و توسعه یک شرکت بین‌المللی چهار میلیارد دلار؟ قطعا رابطه‌ای بین موفقیت و تحقیق و توسعه در این شرکت وجود دارد.