مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اشتغال مددجویان و معلولان از اولویتهای بهزیستی است گفت: در سال جاری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز ، محسن ارشدزاده در آئین افتتاح مرکز پشتیبانی شغلی معلولین کوشش با اعلام اینکه در سال جاری بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان پرداخت شده است اظهار داشت: اشتغال مددجویان و معلولین از اولویت‌های مهم و اصلی سازمان بهزیستی کشور و به طبع آن استان است و سعی داریم تا پایان سال هم حدود ۱۵۰ میلیارد ریال هم تسهیلات اشتغال زایی با کمک بانک‌ها پرداخت کنیم.

وی گفت: بحث اشتغال‌زایی معلولین با الگو گرفتن از کشور سوئد در کشور دایر شده است و آموزش‌های لازم هم توسط مدرسین سوئدی برای ۱۰ استان کشور ارائه شده است که این طرح با پشتوانه و تجربه درخشان اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه گفت: برنامه‌های خوبی برای اشتغال افراد خاص و معلول داریم که به زودی شاهد گسترش این طرح‌ها خواهیم بود و در واقع به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اشتغال هم عمل خواهیم کرد.

ارشدزاده با بیان شیوه کار و وظایف این مؤسسات اشتغال گفت: در این راستا، با ارزیابی و بررسی حرفه‌ای از توانایی‌ها و علایق افراد، آنها را به شغل مناسب معرفی می‌کنیم که تا کنون در طول سال گذشته حدود ۳۳۰۰ نفر به مراکز کار معرفی و مشغول به کار شدند.

جلالی مدیر مرکز پشتیبانی شغلی معلولین کوشش هم در این آیین با بیان اهداف این مراکز گفت: ارزشیابی و شناسایی پتانسیل‌های مددجویان، استفاده از حداقل توان فرد جهت ایجاد اشتغال، آشنایی مددجو با شغل مورد علاقه، ایجاد انگیزه و ارتقاء کیفیت زندگی معلولین، افزایش حس مسئولیت پذیری، ارتقاء سلامت جسمی و روانی و … از اهداف این مراکز است.