فرماندار شهرستان اهر گفت: رویکرد‌م‌ در افزایش اشتغال بوده و در شهرستان اهر در این مسیر حرکت می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری  صنعـتیـمیـز به نقل از خبرگزاری تسنیم، زاهد محمودی عصر دیروز در آیین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان اهر، اظهار کرد: شهرستان اهر ظرفیت‌های بسیاری در ایجاد اشتغال دارد که باید در قالب تحقق منویات مقام معظم رهبری به کارگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اهر یکی از شهرستان‌های محور گردشگری رویداد تبریز ۲۰۱۸ است، افزود: رویکرد ما در افزایش اشتغال بوده و در شهرستان اهر در این مسیر حرکت می‌کنیم.

فرماندار جدید شهرستان اهر تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال را در گرو تلاش مضاعف مدیران و مردم ذکر کرد و خاطرنشان کرد: تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد در شهرستان عمده مشکلات را حل می‌کند.

فرماندار سابق شهرستان اهر هم در این آیین، اظهار کرد: از آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون اقدامات بسیار خوبی در شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های معدنی شهرستان اهر در دولت تدبیر و امید بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است، افزود: پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد معدن مس انجرد از کارهای شاخص دولت دکتر روحانی بوده که در آستانه بهره برداری قرار دارد و با افتتاح این پروژه برای ۳۰۰ نفر از جوانان بیکار اهری به طور مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

عابدی از اجرای آبیاری تحت فشار در ۱۷۸ هکتار از باغات و اراضی کشاورزی شهرستان اهر طی سال گذشته خبر داد و گفت: در طول سال جاری ۱۶۰ هکتار تعهد جهاد کشاورزی اهر بوده که تاکنون ۹۸ هکتار از این میزان تحقق یافته است.

فرماندار سابق شهرستان اهر با اشاره میزان اعتبارات دهیاری‌ها در دولت دهم و یازدهم، اظهار داشت: تا قبل از سال ۹۲ اعتبارات دهیاری‌های اهر ۲۰ میلیارد ریال بود و از سال ۹۲ تاکنون اعتبارات دهیاری‌ها به ۷۰ میلیارد ریال افزایش یافته که این افزایش اعتبارات نشان از توجه دولت تدبیر و امید به توسعه روستاها دارد و همچنین در قبال توجهات دولت مشارکت روستائیان نیز افزایش یافته است.

وی همچنین از تشکیل ۱۵ تعاونی با اشتغال ۸۰ نفر در شهرستان اهر خبر داد، تصریح کرد: خوشبختانه در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دولت نیز در این زمینه تلاش‌های مضاعفی دارد به طوری که در دولت خدمت دولت تدبیر و امید ۱۲۳ کارگاه تولیدی کوچک در شهرستان اهر ایجاد شده و در این کارگاه ها با حمایت های دولت ۲۸۵ نفر مشغول به کار شده اند.

عابدی بابیان اینکه در طول دولت یازدهم راه ۳۲ روستای اهر به طول ۷۷،۵ کیلومتر آسفالت ریزی و راه ۳۱ روستا بهسازی و شن ریزی شده است، گفت: دولت زمانی می تواند موفق تر عمل کند که مردم نیز همراهی کنند در این حال راه ارتباطی ۱۵ روستا به طول ۵۲ کیلومتر با مشارکت اهالی بهسازی و شن ریزی شده است و از طرفی دیگر روکش آسفالت در ۹۷ کیلومتر از راه های فرعی و اصلی روستاها انجام شده است.

فرماندار سابق شهرستان اهر به پتانسیل های موجود در بخش کشاورزی این شهرستان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: شهرستان اهر ۵۵ هزار و ۵۳۶ هکتار اراضی دیم، بیش از ۸ هزار هکتار اراضی آبی، ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات و ۳ هزار هکتار جنگل دارد و وجود سد ستارخان با ۱۲ هزار هکتار پایاب پیرامون شهر اهر را به کمربند سبز تبدیل کرده است.

وی اجرای طرح هادی در ۴ روستای شهرستان اهر را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید عنوان کرد، گفت: در طول دولت یازدهم صدور ۱۳۱۰ سند مالکیت روستایی، بازنگری و مطالعه طرح هادی ۹۵ روستا با اعتبار ۵ هزار و ۸۶۳ میلیون ریال، مقاوم سازی ۸۱۳ واحد مسکن روستایی و بهسازی و نوسازی ۷۰۰ واحد مسکن روستایی از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در اهر است.

عابدی با تاکید بر اینکه تا ابتدای سال ۹۲ تنها ۹۳ روستا با ۶۱ درصد جمعیت از نعمت گاز بهره مند بودند، اضافه کرد: از آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون میزان بهره مندی خانوار روستایی از نعمت گاز به ۹۴ درصد با جمعیت بالغ بر ۸ هزار و ۸۲۴ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۱۲۶ نفر در طول دولت تدبیر و امید از نعمت گاز بهره مند شده اند.

فرماندار سابق شهرستان اهر در ادامه از پایان برق رسانی به روستاهای شهرستان اهر در دولت تدبیر و امید خبر داد، اظهار کرد: تمامی روستاها از نعمت برق بهره مند هستند و تنها دو روستا هر کدام با ۳ خانوار فاقد برق هستند.

وی اضافه کرد: بخش بهداشت و درمان شهرستان اهر با اجرای سیاست‌های در دولت تدبیر و امید متحول شده است در حالی که طرح تحول نظام سلامت که یکی از موفق ترین طرح های دولت بوده و در این راستا شاهد تحولاتی در بیمارستان باقرالعلوم اهر بوده ایم.

عابدی با اشاره به اینکه اورژانس بیمارستان باقرالعلوم اهر در حال حاضر بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین پروژه های بهداشت و درمان احداث کلینیک تخصصی در زمینی به مساحت ۲۶۰۰ مترمربع و با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برخوردار است.

فرماندار سابق شهرستان اهر در پایان با بیان اینکه از قدیم الایام تا کنون منطقه ارسباران با مشکل راه دست و پنجه نرم می‌کردند، یادآور شد: احداث بزرگراه اهر – تبریز در زمان دولت تدبیر و امید تسریع شد و استاندار آذربایجان شرقی پیگیر این بزرگراه بود به طوری که سرعت گرفتن احداث بزرگراه اهر- تبریز را مدیون آقای جبارزاده و نماینده اهر و هریس هستیم.