مدیر كل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی گفت : فرهنگ و هنر می تواند ارزش افزوده ایجاد كند.

محمد محمد پور در مراسم اختتامیه نمایشگاه هنری هنرمندان شهر تبریز كه به همت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شده بود، اظهار کرد: آذربایجان شرقی خاستگاه هنرهای متعدد، فرهنگ و اندیشه و تمدن است و در عرصه‌های مختلف ردپای هنرمندان و فرهیختگان این استان مشهود است.

وی بیان کرد: در دنیای امروز هنرمندان به عنوان سرمایه‌های  ملی و انسانی و آثار آنها به عنوان سرمایه های معنوی محسوب می شوند. سرمایه های بزرگی داریم این سرمایه ها، سرمایه های انسانی، مادی و معنوی هستند كه به اعتبار هنرمندان و فرهیختگان استان و شهر بوجود آمده اند.

وی در ادامه به جایگاه فرهنگ و هنر پرداخته و افزود: هنوز فرهنگ و هنر جایگاه اصلی خود را در جامعه ما  ندارد و در اذهان عمومی فرهنگ و هنر سربار بخش‌های دیگر تلقی می‌شود؛ در صورتی كه  فرهنگ و هنر به عنوان سرمایه سایر بخش‌ها به شمار می‌آید.

محمد پور عنوان کرد: اگر جامعه ما به جایگاه فرهنگ و هنر و سرمایه‌های ارزشمند معنوی توجه كافی داشته باشد و آثار فاخر و ارزشمند را معرفی كند؛ یكی از مقوله‌های حیرت انگیز در دنیا خواهیم شد.

وی گفت: آثار هنری هنرمندان ثروت ملموس ملی هستند و برنامه ریزان كشور باید بر این باور باشند فرهنگ و هنر می‌تواند سهم مهمی در اقتصاد داشته باشند.