سرپرست استانداری آذربایجان شرقی از واردات بلبرینگ چینی به کارخانه بلبرینگ سازی تبریز خبر داد و گفت: بلبرینگ های چینی توسط این کارخانه به اسم بلبرینگ تبریز به فروش می رسد که جای تاسف دارد.

به گزارش پایگاه خبری  صنعـتیـمیـز  به نقل از ایسنا، سعید شبستری خیابانی در سی و سومین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، با انتقاد از واگذاری کارخانه بلبرینگ سازی تبریز به یک راننده تریلر در سال های گذشته عنوان کرد: بلبرینگ سازی، یک برند کشوری است که متاسفانه در سال های گذشته به آن، بی توجهی شده است. حتی در کشور آلمان هم از بلبرینگ تبریز استفاده می کنند.

وی از رفع مشکلات کارخانه بلبرینگ سازی و کارگران آن در آینده نزدیک و واگذاری بلبرینگ سازی به هیات واگذاری خبر داد.

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس و ایام محرم الحرام گفت: در ایام دفاع مقدس، شاهد ایثار و از خودگذشتگی های جوانان این کشور بودیم که با نثار خون خود امنیت و آرامش را برای کشور به ارمغان آوردند.

وی با قدردانی از زحمات دکتر جبارزاده، استاندار سابق استان گفت: دکتر جبارزاده با اخلاق مداری، عقلانیت تدبیر، منشا خدمات بسیار خوبی در استان بودند. نگاه وی در مساله بنگاه های خصوصی و حمایت از واحدهای اقتصادی، بسیار ویژه بود. او معتقد بود که باید دولت تنها به عنوان یک سیاستگذار و ناظر در روند اجرایی امور باشد و اکثر کارها به بخش خصوصی و اقشار مختلف مردم واگذار شود.

وی با بیان اینکه برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان یکی دیگر از مسائلی بود که با پیگیری های شخص دکتر جبارزاده انجام می شد، عنوان کرد: در سایه توجهات ایشان، در سال های گذشته رتبه های بسیار خوبی در حوزه های مربوط به شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی داشتیم و در سه ماهه نخست سالجاری نیز رتبه دوم کشوری را از آن خود کردیم.

وی ادامه داد: تمامی نمایندگان استان در مسائل مختلف برای توسعه و پیشرفت استان کمک کرده اند و جا دارد از زحمات تمامی آنان قدردانی کنیم.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به بخشی از مشکلاتی که تولیدکنندگان و صنعتگران با آن دست به گریبان هستند، عنوان کرد: آن چه که مدنظر ماست هنوز محقق نشده و امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات این حوزه بیش از پیش تلاش کنند.

شبسستری همچنین در واکنش به درخواست نمایندگان بخش خصوصی برای کاهش نرخ بازپرداخت تسهیلات بانکی گفت: کاهش نرخ بازپرداخت تسهیلات و اعتبارات بانکی به شش درصد، امید و آرزوی ماست ولی متولیان امر برای عدم تحقق این موضوع، دلایل کارشناسی و منطقی دارند.

وی همچنین بر لزوم استفاده از تجارب موفق سایر کشورها در زمینه های مختلف تاکید کرد و ادامه داد: انتظار داریم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قوانین دست و پاگیر نیز تلاش کنند.

وی با انتقاد از واگذاری های غلط و غیرکارشناسی در حد فاصل سال های۸۷ تا ۹۲ گفت: یکی از واحدهای بسیار مهم استان، کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی بود که به افراد نااهل واگذار شده بود.با رییس سازمان خصوصی سازی در تهران جلسه گذاشتم و پس از بررسی های تخصصی مشخص شد که مسئولان وقت علی رغم تصمیم برای پایش سه ماه به سه ماه این کارخانه، حتی یکبار هم پایش نکرده بودند و در نهایت، حتی یک برگ کاغذ از وضعیت این کارخانه به ما ندادند.