مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: این سازمان آمادگی لازم برای واریز سود سهام به مشمولین را دارد و احتمالاً تا پایان شهریور ماه این امر محقق خواهد شد.

جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی  در خصوص زمان واریز سود سهام عدالت به مشمولین اظهار داشت: سازمان خصوصی‌سازی آمادگی لازم برای واریز سود سهام به مشمولین را دارد و احتمالا تا پایان شهریور ماه این امر محقق خواهد شد.

به گفته وی میزان مبلغ سود سهام مشمولین هنوز مشخص نشده است.

سبحانی با اشاره به اینکه مشمولینی که پس از ارائه شماره شبا متوفی شده‌اند، سود دریافت خواهند کرد، تصریح کرد: مشمولینی که شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت ارائه و تایید آن را دریافت، ولی در این ظرف زمانی متوفی شده باشند سود دریافت خواهند کرد و جز ۴۷ میلیون و ۲۰۰ نفر مشمول زنده سهام عدالت به شمار خواهند آمد.

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر حساب متوفی بعد از فوت مسدود شده باشد، تکلیف سود مشمولین سهام چه خواهد شد، گفت: بررسی شماره شبای مشمولین در زمان ارائه شماره حساب صورت خواهد گرفت و مجددا بررسی در این باره انجام نمی‌شود به همین دلیل سود سهام عدالت متوفیان این مدت نیز به حساب آنها واریز خواهد شد و سازمان خصوصی‌سازی مسئولیتی در قبال پرداخت یا عدم پرداخت این سود به وارث توسط بانک نخواهد داشت.