شافعی گفت: از سال ۲۰۱۵ میلادی دوباره شاهد افزایش همکاری‌ اقتصادی با کشور فرانسه بوده ایم.

غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران در همایش تجاری ایران و فرانسه گفت: ایران و فرانسه از دیرباز دارای روابط اقتصادی مستحکمی بوده‌اند که طی دهه اخیر و تحت تأثیر عوامل مختلف سیاسی و موضوع هسته‌ای قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی  ایجاد شده از سال ۲۰۱۵ میلادی دوباره شاهد افزایش همکاری‌ اقتصادی ایران و فرانسه بوده ایم، همچنین این روابط افزایش چشمگیری داشته و روز به روز رو به گسترش می یابد.

شافعی تصریح کرد: هیأت‌های تجاری اقتصادی بلندپایه متعددی در سال‌های گذشته میان دو کشور تبادل شده و تفاهم‌نامه‌های بسیاری میان بخش‌های خصوصی و دولتی دو کشور به امضاء رسیده است.

به گفته رئیس اتاق بازرگانی ایران بخش بزرگی از این تفاهم‌نامه‌ها به قرارداد‌های تعهدآور از جمله تفاهم‌نامه خرید هواپیمای مسافربری ایرباس، خودروسازان پژو و رنو و شرکت توتال با هدف توسعه پارس جنوبی منتج شده است.

وی گفت: برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و فرانسه که تصمیم‌گیری برگزاری آن در سفر رئیس‌جمهور کشورمان به فرانسه انجام گرفته بود و با حضور وزرای خارجه دو کشور در ایران برگزار شد، از دیگر رویداد‌های مهم اخیر دو کشور طی چند سال اخیر بود که نتایج مثبتی را برای کشور داشت.

شافعی در پایان با بیان اینکه تداوم تبادل هیأت‌های تجاری نشان از  علاقه‌مندی تجار و صنعت‌گران دو کشور دارد، افزود: اکنون باید از تلاش‌های خوب و فعالیت‌های مؤثر اتاق مشترک ایران و فرانسه قدردانی شود که همواره در جهت توسعه روابط تجاری ایران و فرانسه همکاری نزدیک و صمیمانه‌ای با اتاق بازرگانی ایران دارد.