مدیرعامل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: شهرستان بناب تنها شهری است که هر روز تقاضا برای گسترش واحدهای تولیدی و ایجاد واحدهای تولیدی در این شهرستان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز  به نقل از تسنیم، سید مرتضی نیرومند اسکویی صبح امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات شهرک صنعتی بناب با اشاره به فعالیت‌های گسترده صنعتی مردم بناب اظهار کرد: شهرستان بناب پیشرو در عمل به فرمایش رهبری در خصوص تولید و اشتغال است.

نیرومند گفت: در استان آذربایجان‌شرقی شهرهای بسیاری است که شهرک صنعتی دارند ولی متقاضی و علاقه‌ای به ایجاد واحد‌های صنعتی ندارند.

وی افزود: شهرستان بناب تنها شهری است که هر روز تقاضا برای گسترش واحدهای تولیدی و ایجاد واحدهای تولیدی در این شهرستان وجود دارد.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت ایجاد شغل، تصریح کرد: اگر شخصی بی‌کار باشد بیشتر به سمت فساد و آسیب گرایش پیدا می‌کند و بالطبع با ایجاد اشتغال به‌راحتی میتوانیم جلوی فساد در جامعه را بگیریم.

نیرومند با بیان اینکه بناب فعال‌ترین شهر صنعتی استان آذربایجان شرقی است، خاطرنشان کرد: بناب از جمله شهرهایی است که باید در این شهر کار کنیم و اگر روی گسترش صنعت در بناب کار نشود، هیچ‌جا نباید کاری بکنیم.

وی فعالیت‌های فرماندار بناب را بی بدیل خواند و گفت: بناب با توجه به حضور فرمانداری پرتلاش و پیگیر، همیشه در حال فعالیت و جنب‌وجوش است و تاثیر شور و شوق مردم این شهر نیز بی‌بدیل در استان است.

نیرومند با تاکید بر اینکه بخش خصوصی، رقیب بخش‌ صنعتی دولتی نیست، اذعان داشت: اگر بخش خصوصی در شهرستان بناب بخواهد کاری انجام دهد مانعی ایجاد نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم کمک کنیم تا موانع بخش خصوصی برطرف شود.

موانع گسترش شهرک صنعتی بناب برطرف شود

این گزارش می‌افزاید، ضیاءالله اعزازی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با انتقاد از تاخیر صورت گرفته در تحویل اراضی به شهرک صنعتی، گفت: تاسف می‌خورم که چرا تاکنون اقدامی در رابطه با خرید و تحویل زمین‌های شورگل به شهرک صنعتی بناب صورت نگرفته است.

وی با اشاره به وجود موانعی در راه گسترش شهرک صنعتی بناب، اذعان داشت: نهادهای دولتی باید در راستای گسترش صنعت در حد توان موانع را از سر راه بردارند.

اعزازی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل زیستی محیطی، خاطرنشان کرد: توجه به محیط زیست را در گسترش واحدهای صنعتی باید جدی بگیریم چرا که سلامتی همه مردم به محیط زیست بستگی دارد.

نماینده بناب با اشاره به فرمایشات رهبری، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید بر مدیریت جهادی داشته است، ما باید مقداری از استراحت‌هایمان کم کنیم و برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم.

ولی‌الله فرج‌الهی فرماندار بناب نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های گسترده صنعتی در شهرستان بناب، گفت: شهرستان بناب تنها شهرستانی در استان است که شهرک صنعتی‌اش پر شده و اکنون درخواست توسعه دارد.