معظمی گفت: در اجلاس اخیر سازمان ملل،شرکای اروپایی جمهوری اسلامی ایران بر ادامه برجام تاکید داشتند.

منصور معظمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حاشیه دومین کارگروه صنعتی بین ایدرو و وزارت صنعت و تجارت چک اظهار کرد: ایران و جمهوری چک دارای روابط تا اندازه‌ای طولانی و فرصت های همکاری فراوان هستند؛ در این راستا ۲ طرف باید ظرفیت ها و قابلیت های یکدیگر را بیشتر بشناسند.

وی در ادامه افزود: در یک سال گذشته حجم روابط بین دو کشور به میزان زیادی افزایش یافته و این به معنای به وجود آمدن فرصت‌های بیشتر برای همکاری است و بهتر است که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های همدیگر را شناخته و بتوانیم آنها را کامل کنیم.

معظمی تصریح کرد: اکنون تمرکز اصلی ایدرو بر روی مگاپروژه‌ها است که سعی داریم با کمک بخش خصوصی ایران و شرکای خارجی این مهم را به سرانجام برسانیم، زیرا ما یک سازمان دولتی هستیم که وظیفه اصلی‌مان توسعه‌ صنایع و پشتیبانی از بخش خصوصی است .

وی اضافه کرد:  پس از اجرایی شدن برجام بیشترین مشارکت ها و سرمایه گذاری ها از سوی ایدرو در ایران انجام شده و علاقه مندیم برای توسعه همکاری ها با جمهوری چک نیز اقدام کنیم، زیرا از قوانین و اختیارات خوبی برخورداریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بعد از مذاکرات با کشورهای مختلف، بیشترین مذاکرات و تفاهم‌نامه‌ها در ایدرو انجام شده و علاقمندیم، سطح روابطمان را با  کشور چک نیز در حد بالا افزایش دهیم.

وی با اشاره به مذاکرات هیأت چک و ایدرو در پشت درهای بسته درباره همکاری‌های مشترک بیان کرد: برای سایر بخش‌ها و همکاری‌های جمهوری چک با فعالین بخش خصوصی نیز آمادگی خود را در جهت حمایت اعلام می‌کنیم.

معظمی با بیان این موضوع که به لحاظ مقررات، اختیارات خوبی به ایدرو داده شده است، گفت: من به شما قول می‌دهم که در تاریخ ۱۵ اکتبر اتفاق خاصی نخواهد افتاد و نباید سخن یک دیوانه را جدی بگیریم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در اجلاس اخیر سازمان ملل فقط آمریکا و رژیم اشغالگر قدس علیه ایران سخن گفتند، اما شرکای اروپایی جمهوری اسلامی بر ادامه برجام تاکید داشتند؛ بر این اساس روابط دو کشور تحت تاثیر این مسائل قرار نخواهد گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: ‌امیدوارم در راند سوم این اجلاس شاهد امضای قراردادهای مشخصی باشیم.

در ادامه این جلسه استفانک چومبا سفیر جمهوری چک در ایران اظهار کرد: هر اتفاقی که در ۱۵ اکتبر (روز سخنرانی ترامپ در سازمان ملل) افتاد، تصمیم جمهوری چک مشخص است و هیچ تغییری در آن رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: اگر اختلافی هست باید با مذاکرات حل شود و ما هیچ جایگزینی برای برجام نمی‌شناسیم.

چومبا تصریح کرد: به واسطه فرصت‌های زیادی که بین ایران و جامعه جهانی وجود دارد، تمام کشورهای دنیا مجبورند برجام را بپذیرند و از راه مذاکرات روابط خود را با ایران مستحکم‌تر کنند.

وی در پایان یادآور شد: به زودی قراردادی در جهت محافظت از سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته بین دو کشور ایران و چک مابین وزارت اقتصاد دو کشور امضا خواهد شد.