استاندار آذربایجان شرقی گفت: بخش خصوصی بهتر از دولت پروژه های بر عهده ‌گرفته را اجرا می کند.
به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـز ،مجید خدابخش عصر شنبه در مراسم کلنگ زنی نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰مگاواتی منطقه آزاد ارس گفت: بخش خصوصی بهتر از دولت پروژه های بر عهده ‌گرفته را اجرا می کند.

وی افزود: تاریخچه پیدایش برق در ایران  به صد سال قبل باز می گردد که در آن موقع صنعت برق توسط بخش خصوصی رونق گرفت و خوشبختانه اکنون نیز با یک مدل خوب و زیربنایی بخش خصوصی بهتر از دولت در اجرای این پروژه ها عمل می کند و ما نیز با انرژی تمام در خدمت بخش خصوصی هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی توسط متخصصان داخلی را موجب افتخار ملی اعلام کرد و افزود : کار ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی توسط متخصصان داخلی  شرکت مپنا نشان از پیشرفت و تکنولوژی داخلی است و شرکت مپنا به عنوان بزرگ ترین تولید کننده، نصب و طراحی  قطعات نیروگاه به صورت دقیق اهداف اقتصاد مقاومتی را اجرا می کند.

خدا بخش با اشاره به کمبود برق در استان آذربایجان شرقی افزود: در ‌کل استان آذربایجان شرقی و منطقه آزاد ارس با کمبود برق مواجه بودیم و این نگرانی در مورد سرمایه گذارانی که در صدد  سرمایه گذاری در این حوزه بودند به یک دغدغه اصلی تبدیل شده بود.

وی  با اشاره به افزایش ظرفیت این نیروگاه گفت: مطمئنا ۵۰۰مگاوات ظرفیت اولیه این نیروگاه به هزار مگاوات توسعه پیدا می کند.

استاندار آذربایجان شرقی راه اندازی این نیروگاه را به عنوان یک زیرساخت پایدار برای ایجاد اشتغال مولد ذکر کرد و افزود: راه اندازی نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰مگاواتی با کلاس F باعث راه اندازی صنابعی می شود که با انرژی برق کار می کنند و از این طریق می توان اشتغال پایدار ایجاد کرد

منبع: استانداری آذربایجان شرقی