همزمان با سال جدید
مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت : همه ایستگاه ها و سالن های انتظار و خطوط با هدف ارتقای کیفیت خدمات دهی بازسازی و بهسازی شده است.
به گزارش صنعت تبریز به نقل از  روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ؛ میر حسن موسوی با بیان این که تعداد زیادی از پروژه های ریلی راه آهن آذربایجان شرقی تا قبل از ایام پیک نوروزی به بهره برداری خواهد رسید ، افزود : در ایستگاه راه آهن عجب شیر خدماتی چون احداث نمازخانه به متراژ ۱۲۰ متر انجام شده است و همچنین ۲ سالن انتظار در ایستگاه های آذر شهر (شهید رهبری) و ایستگاه زارعی مجهز به تمامی امکانات رفاهی همچون صندلی، مانیتور و غیره جهت رفاه مسافران شده است.
مدیر کل راه آهن آذربایجان ( تبریز) گفت : در حال حاضر سالن ترانزیت ایستگاه راه آهن جلفا افزایش متراژ یافته به طوری که اتاق های موجود در ایستگاه تخریب و به سالن اضافه شده است.
وی در ادامه اظهار کرد: سکوی اکثر ایستگاه های راه آهن آذربایجان که مسافر سوار ویا پیاده می شود، نوسازی و بهسازی شده است.
موسوی گفت: دو بلاک در این راه آهن که در دستور کار بهسازی بوده به اتمام رسیده است و تا ۱۰ روز آینده ریل باس های دوم و سوم برای بهره برداری ایمن آن آماده می شود، همچنین خطوط یک، دو و سه ایستگاه راه آهن تبریز اسلپ تراک شده است به طوری که خطوط دو و سه تمام شده و خط یک نیز ۸۰ در صد پیشرفت فیزیکی دارد و تا ۱۰ روز آینده به بهره برداری می رسد.
وی افزود : برای این خطوط که در ایام پیک از آنها استفاده می شود، تاسیسات مورد نیاز ایجاد شده و همچنین ایستگاه راه آهن سلماس نیز بهسازی و به امکانات مورد نیاز مجهز شده است.
مدیر کل راه آهن آذربایجان با بیان اینکه ما دو رویکرد را هدف اصلی فعالیت های خود قرار داده ایم، تاکید کرد : کسب رضایت مسافران و جذب آنان به استفاده از قطار به عنوان وسیله ای ایمن از رویکردهای اصلی ما بوده است که خوشبختانه در مسیرهای تبریز به تهران و مشهد ظرفیت بالای ۹۸ در صد مسافر را داشته ایم که امیدواریم برای مسیرهای دیگر هم بتوانیم با ارتقای کیفیت، آنان را به سمت و سوی راه آهن سوق دهیم. وی خاطر نشان کرد: در ارزیابی سال گذشته خوشبختانه عملکرد بسیار خوبی را داشته ایم که امیدواریم با اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت سال های آتی نیز بتوانیم عملکرد قابل توجهی را در بخش ریلی کشور داشته باشیم.