رئیس و اعضای هیات اجرایی شرکت بلبرینگ ایران با حکم هیات حمایت از صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت کشورمان معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری،تحلیلی صنعـتیـمیـزبه نقل از نصر، به دنبال خصوصی سازی نا موفق کارخانه بلبرینگ سازی تبریز و بروز بحران های متعدد مدیریتی و کارگری در این کارخانه کم نظیر، هیات حمایت از صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت مدیریت شرکت بلبرینگ ایران را تحویل گرفت.

بهروز ریاحی، رئیس هیات حمایت از صنایع گفت: از امروز رسماً کارخانه بلبرینگ سازی تبریز تا مادامی که ما اعلام خواهیم کرد در اختیار هیات حمایت از صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و مالکان و سهامداران قبلی به هیچ عنوان در مدیریت کارخانه دخالت نخواهند داشت.

بر اساس این گزارش، از تاریخ تصویب قانون ” حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیل کارخانه های کشور” در تاریخ ۱۳۴۳/۰۳/۱۹ هیأتی به نام “هیأت حمایت از صنایع” جهت حمایت از صنایع داخلی و جلوگیری از تعطیل کارخانه های کشور در موارد مندرج در قانون مذکور، در وزارت اقتصاد تشکیل گردید که مسئولیت آن از سال ۱۳۵۳ با حفظ شرح وظایف، به وزارت صنعت، معدن و تجارت کنونی واگذار گردید. این هیأت دارای شخصیت حقوقی بوده و اعضای آن (یا جانشینان آنها) به موجب پیشنهاد وزارتخانه ها و موسسات عضو و پس از تصویب هیأت وزیران تعیین می گردند.

اعضای هیأت:

با استناد به ماده ۱ قانون حمایت صنعتی و جلوگیری از تعطیل کارخانه ها، این هیأت دارای ۵ عضو بوده که به شرح ذیل انتخاب می شوند. این اعضا عبارتند از:

یک: نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

دو: نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت

سه: نماینده سازمان سازمان مدیریت و برنامه ریزی

چهار: نماینده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

پنج: یک نفر کارشناس در امور صنعتی یا اقتصادی به انتخاب وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

بر همین اساس و با حکم هیات حمایت از صنایع، رئیس و اعضای هیات اجرایی شرکت بلبرینگ ایران به شرح زیر مشخص شدند.

یک: «الهوردی صفرنژاد» به عنوان رئیس هیات اجرایی

دو: «حسین نجاتی»، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به عنوان عضو حقوقی هیات اجرایی

سه: «میر احد حسینی»، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی به عنوان عضو حقوقی هیات اجرایی

چهار: «صمد حسن زاده» به عنوان عضو هیات اجرایی و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز

پنج: «عبدالرحمن ارشدی» به عنوان عضو هیات اجرایی و مدیرعامل شرکت ریخته گری گروه تراکتورسازی ایران

هیات اجرایی منصوب از سوی هیات حمایت از صنایع به طور رسمی از روز ششم آبان ۹۶ مدیریت شرکت بلبرینگ ایران را تحویل گرفت و از همین تاریخ مالکان و سهامداران قبلی حق هیچ گونه دخالت و دخل و تصرف در شرکت بلبرینگ ایران را ندارند. این هیات به مدیریت خود در این کارخانه تا زمان به سوددهی رسیدن و حل قطعی مسائل حقوقی این شرکت ادامه خواهد داد.

شركت بلبرینگ ایران (IBC) در بیست و پنجم سپتامبر ۱۹۶۹ مصادف با هشتم آبان ماه ۱۳۴۸ با مشاركت شركت SKF سوئد، تأسیس شده است. این شركت، بلبرینگ و رولر برینگ‌های مخروطی را براساس مشخصات ارائه شده توسط ISO (سازمان استاندارد جهانی) تولید می‌كند.

كارخانه مدرن این شركت در کلان‌شهر صنعتی تبریز واقع شده و سالانه بالغ بر ۵ میلیون عدد انواع برینگ و همچنین بالغ بر ۱۲ میلیون عدد انواع ساچمه و رولرهای مخروطی در سایزهای مختلف تولید می‌كند. بلبرینگ‌های شیار عمیق یك ردیفه یكی از برینگ‌هایی است كه بطور بسیار وسیعی در صنایع اتومبیل سازی، تجهیزات صنعتی، ماشین‌های ابزار و لوازم خانگی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.