فرماندار شهرستان بناب گفت: در طرح ضربتی ازدواج جوانان تمامی بانک‌ها موظف هستند بدون نوبت‌دهی به جوانان وام پرداخت کنند.

ولی‌الله فرج‌الهی  فرماندار شهرستان بناب ، ظهر دیروز در جلسه ستاد رسیدگی به امور جوانان، با اشاره بر اهمیت موضوع جوانان از عدم حضور برخی از مسئولان در این جلسه انتقاد کرد و اظهار کرد: همه مسئولان و روسای ادارات مستلزم حضور در جلسات فرمانداری علی‌الخصوص در جلسات حساس مانند رسیدگی به مسائل جوانان هستند.

فرج الهی در رابطه با سومین جشنواره کباب بناب با اشاره به استقبال بی‌سابقه مردم ایران از این جشنواره گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر از سراسر کشور در سومین جشنواره کباب بناب حضور پیدا کردند.

وی افزود: علاوه بر اینکه شور و شوقی که جشنواره کباب در جوانان شهر به وجود آورده باید به بعد اقتصادی و پتانسیل بالایی که این جشنواره برای جذب گردشگر نیز ایجاد کرده است توجه کرد.

فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه نشاط فقط در موسیقی نیست، خاطرنشان کرد: با مراسم‌ها و جشنواره‌ها و همچنین ایجاد برنامه‌های متنوع به خوبی می‌شود در میان مردم و جوانان شور و شوق و نشاط ایجاد کرد.

فرج الهی بر افزایش توجه و ظرفیت‌های پرداخت وام‌های ازدواج برای جوانان تأکید کرد و گفت: در طرح ضربتی ازدواج جوانان، تمامی بانک‌ها موظف هستند بدون نوبت‌دهی به جوانان وام پرداخت کنند.

وی افزود: در بحث آموز‌ش‌های قبل، حین و بعد از ازدواج باید توجه ویژه‌ای صورت بگیرد.

فرماندار شهرستان بناب با اشاره به نقش به‌سزای آموزش‌های ازدواج در کاهش آمار طلاق در شهرستان بناب تصریح کرد: کاهش آمار طلاق در شهرستان بناب دستاوردی است که از طریق آموزش‌های لازم کسب کرده‌ایم.

نماینده دولت در شهرستان بناب با ارائه آمار کاهش طلاق در شهرستان بناب ادامه داد: تعداد طلاق‌های شهری در پنج ماهه اول سال ۹۵ تعداد طلاق ۸۸ مورد و تعداد طلاق‌های روستایی ۴۱ مورد بود که این آمار با کاهش ۲۵ درصدی در ۵ ماهه اول سال ۹۶ به ۵۷ مورد طلاق شهری و ۳۵ مورد روستایی رسید.

لزوم افزایش تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان بناب تا سال آینده

عباس ممقانی رئیس شورای اسلامی شهر بناب در این جلسه با اشاره به اهمیت افزایش سازمان‌های مردم‌نهاد اظهار کرد: افزایش سازمان‌های مردم‌نهاد در شهرستان بناب در راستای ارتباط جوانان با مسئولان و به کار آمدن جوان کمک خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان در شهرستان بناب در حال حاضر یک سازمان است که این تعداد باید تا سال آینده به ۵ یا ۶ سازمان افزایش یابد.