مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس میزان صادرات قطعی منطقه آزاد ارس به خارج از کشور از سال ۹۲ تاکنون را ۲۰۶میلیون دلار وبه وزن خالص ۱۷۶ هزار تن اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری  صنعـتیـمیـز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محسن خادم عرب‌باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: میزان صادرات مجدد این منطقه در همین مدت ۱۰۳میلیون دلار و به وزن خالص ۲۳هزار تن است.

وی اقلام صادراتی این منطقه را شامل گوجه فرنگی گلخانه‌ای، کیسه پلی پروپیلنی، گونی های صنعتی پلاستیک، نخ اکریلیک و طناب، کشمش و مغز بادام و گردو، زردآلو، گازوئیل، کامیون، روغن هیدرولیک و ضد یخ برشمرد.

مدیرعامل منطقه آزاد ارس همچنین درخصوص کشورهای هدف صادرات قطعی منطقه اعلام کرد: ترکیه، افغانستان، گرجستان، عراق، امارات متحده عربی، آلمان، مصر، اسپانیا، ارمنستان، فدراسیون روسیه، آذربایجان، پاکستان، رومانی و الجزایر از جمله کشورهای هدف صادرات این منطقه به شمار می‌آیند.

عرب‌باغی با اشاره به سایر اقدامات شاخص در حوزه توسعه صادرات با محوریت اقتصاد مقاومتی گفت: عقد تفاهم‌نامه همکاری و راه‌اندازی دفتر نمایندگـی صندوق ضمانــت صادرات کشور در منطقه، طراحی و آماده سازی سایت پایانه صادراتی و ترانزیتی ارس از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی بر ضرورت پیشبرد برون‌گرایی اقتصاد و توسعه صادرات غیرنفتی تاکید و خاطرنشان کرد: آمار مربوط به میزان صادرات قطعی و صادرات مجدد منطقه آزاد ارس حاکی از رشد منطقه در این زمینه است.

وی در پایان گروه صنعتی آمیکو، شرکت پاراپلاستیک، شرکت پلی ورد ارس، شرکت نگین فخر آذربایجان و تارلا امین و آیچین تجارت را از واحدهای صادرکننده پیشرو در منطقه آزاد ارس دانست و خاطرنشان کرد: حمایت از این واحدها برای ارتقا و گسترش فعالیت‌هایشان جزو اولویت‌های ماست.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در همسایگی با کشورهای آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع است.

این منطقه آزاد با ۵۱ هزار هکتار وسعت بعنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با ۲۰ هزار و ۵۰۰ هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با ۴۱۱ هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و ۷۰۰ هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با ۲۵ هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده است.