نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ارایه تسهیلات و تخفیف مالیات برای واحد های تولیدی، صنعتی و خدماتی در شهرستان اهر در راستای اشتغال زایی را ضروری دانست.

بیت الله عبدالهی نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در بازدید از واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی شهرستان اهر گفت: بعضی از سرمایه گذاران در شهرستان اهر با سرمایه های اولیه خود اقدام به احداث واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی کرده اند و برای راه اندازی آنها که منجر به اشتغال زایی خواهد شد نیاز به تسهیلات دارند که لازم است در این زمینه ادارات زیربط و به خصوص بانک ها در روند پرداخت تسهیلات در کمترین زمان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دریافت یکسان مالیات و افزایش جرایم مالیاتی در شهرستان اهر باعث کاهش نیرو و یا کاهش تولید شده است افزود: به علت رکود بازار و عدم توان مردم در خرید، باعث شده است صاحبان واحدهای تولیدی و خدماتی نتوانند مالیات و یا جرایم مالیاتی را پرداخت کنند که لازم است در این زمینه مسئولان مالیاتی حمایت های لازم را بنمایند.

عبدالهی با بیان اینکه شهرستان اهر یکی از قطب های تولید سیب است گفت: متأسفانه نبود صنایع تبدیلی باعث شده است میوه سیب در دست باغداران بماند و یا با مبالغ کمتر که کفاف هزینه ها را نمی کند فروخته شود.

در این بازدید فرماندار شهرستان اهر نیز از تشکیل ستاد جذب سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران در راستای اشتغال زایی در شهرستان اهر خبر داد.

زاهد محمودی گفت: با توجه به وجود پتانسیل های خوب گردشگری، معدنی و کشاورزی در شهرستان اهر با ایجاد زیرساخت های لازم و تسریع در صدور مجوزهای لازم از سوی ادارات ادخیل در سرمایه گذاری، از سرمایه گذارانی که در راستای اشتغال زایی سرمایه گذاری می کنند حمایت می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بیشتر خواسته های مردم و مسئولان حل مشکل بیکاری در شهرستان اهر می باشد امیدواریم در ارایه تسهیلات در موعد مقرر بانک ها نیز همکاری های لازم را داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان