رد پای مونوکسیدکربن در یک مراسم خانوادگی مونوکسیدکربن ۱۲ نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش صنعت تبریز ، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی آذربایجانشرقی از مسمومیت ۱۲ نفر از اهالی روستای میرجانلوی بخش ایلخچی در یک مراسم خانوادگی خبر داد
دکتر روزبه رجائی غفوری گفت: ساعت ۲۲:۳۰ شب گذشته مسمومیت ۱۲ مرد در یک مراسم خانوادگی به اپراتوری ۱۱۵ اسکو گزارش شد که طی آن ۵ دستگاه آمبولانس اورژانس از پایگاههای خورخور، ایلخچی، خسروشاه، سهند و اسکو به محل اعزام شدند.
وی گفت: به گفته ی تکنسینهای اعزامی در این مسمویت دسته جمعی از نوجوان ۱۴ ساله تا پیرمرد ۶۰ ساله به چشم می خورد.
وی گفت: در بررسی اولیه از وضع عمومی مسموم شدگان، همه آنها به درمانگاه ایلخچی اعزام شدند.
دکتر رجائی غفوری یادآور شد: ۱۱ نفر از آنها جهت ارائه خدمات درمانی مطلوب تر به بیمارستان اسکو اعزام و یکی از آنها که سابقه بیماری قلبی داشت به بیمارستان شهید مدنی تبریز اعزام شدند.

وی گفت: طبق بررسی های تکنسین های اعزامی به محل، نصب غیر اصولی لوله بخاری علت تجمیع مونوکسیدکربن در فضای اتاق و در نهایت منجر به مسمومیت آنها شده است.
وی ضمن هشدار به جدی گرفتن علايم مسموميت با منوکسيد کربن گفت: بسياري از اين علايم شبيه به علايم سرماخوردگي است و اکثر افراد فکر مي کنند به دليل سردي هوا دچار سرماخوردگي شده اند و سعي در خوابيدن مي کنند.
به گفته رجائی سردرد، ضعف جسماني، سرگيجه و بي قراري، تهوع و استفراغ، خميازه کشيدن بيش از حد، کاهش ديد از علايم عمومي مسموميت‌ها هستند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان ادامه داد: چنانچه افراد در اين مرحله متوجه چنين علايمي شدند، با خارج شدن از فضاي الوده مي‌توانند از پيشرفت مسموميت پيشگيري کنند.