قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۷ درصد کاهش به ۱۳۳۷ دلار و ۶۱ سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری  صنعـتیـمیـز، به نقل از  رویترز، در حالی که ارزش دلار نسبت به رقم های پایین هفته گذشته ترمیم شده و عدم وجود تحولات ژئوپلتیک جدید موجب کاهش تقاضا برای سرمایه گذاری امن در بازار طلا گشته است، قیمت فلز زرد بعد از رسیدن به بالاترین رقم بیش از یک سال اخیر در جلسه قبل، امروز با کاهش همراه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۷ درصد کاهش به ۱۳۳۷ دلار و ۶۱ سنت رسید. قیمت فلز زرد در روز ۸ سپتامبر به رقم ۱۳۵۷ دلار و ۵۴ سنت رسید که بالاترین رقم از ۱۶ اوت ۲۰۱۶ تاکنون بود.

قیمت طلای آمریکا نیز برای تحویل در ماه دسامبر امروز با ۰٫۷ درصد کاهش به ۱۳۴۱ دلار و ۷۰ سنت رسید.

مارک تو، رئیس بخش تحقیقات گروه مالی وینگ فانگ در هنگ کنگ گفت: «عامل اصلی افزایش قیمت طلا در هفته گذشته افزایش تنش های ژئوپلتیک بود، اما طی آخر هفته، ما شاهد هیچگونه حادثه بحران سازی نبودیم. از این رو شانس افزایش قیمت طلا کاهش یافته است.»

پس از آنکه کره شمالی روز شنبه به جای انجام یک آزمایش موشکی دیگر، تنها سالگرد تاسیس حکومت خود را جشن گرفت، ارزش دلار نسبت به پایین ترین رقم ۲ سال و نیم گذشته که هفته گذشته به ثبت رسیده بود، اندکی افزایش یافت.

تو افزود: «من انتظار دارم قیمت دلار برای مدت یک هفته یا اندکی بیشتر تقویت شود، اما نه برای مدتی طولانی تر، زیرا موانع عدمه ای وجود دارد و تنش های ژئوپلتیک هنوز برطرفن شده اند و کند شدن سرعت افزایش نرخ بهره و دیگر اقدامات انقباضی نیز در عدم رشد قابل توجه ارزش دلار تاثیر گذارند.»

افزایش نرخ بهره در آمریکا موجب بالا رفتن ارزش دلار آمریکا و میزان بازدهی اوراق قرضه این کشور می شود و با بالا بردن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا، قیمت فلز زرد را تضعیف می کند.