معاون دبیر کل خانه کارگر کشور: اتحاد و همدلی شایسته ای در میان تشکلهای کارگری آذربایجان شرقی وجود دارد که باید الگوی کشوری شود.

حسن صادقی در جشن روز کارگر که به همت انجمن صنفی کارگران صنعت نفت آذربایجان در تالار سرباز تبریز برگزار شد، با اشاره به فضای خوب همکاری کارگری در استان گفت: اتحاد و همدلی شایسته ای در میان تشکلهای کارگری آذربایجان شرقی وجود دارد که باید الگوی کشوری شود.

صادقی با بیان اینکه تنها استانی که بحران و مشکلات کارگری در سال گذشته نزدیک به صفر بوده، آذربایجان شرقی است گفت: این نکته نشان از همراهی و همکاری قشر کارگری و کارفرمایی است و باید به عنوان الگوی کشور مطرح شود.

معاون دبیرکل خانه کارگر و رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، اقتصاد تک محصولی را پاشنه آشیل اقتصاد ایران دانست و گفت: آمریکا و ترامپ این نقطه ضعف را نشانه گرفتند تا زمین گیر شویم.

وی تاکید کرد: مشکل اقتصاد ایران، وابستگی به نفت است، معتقدم چاه نفت ویران شود به نفع ملت ایران است، باید از اقتصاد نفتی خارج شویم و این را از دولت مطالبه کنیم و به سمت اقتصاد چند منظوره برویم.

صادقی ۳٫۸ میلیون را در این اقتصاد حداقل حقوق کارگر دانست نه ۱٫۵ میلیون، ابراز داشت: اقتصادی که بوی نفت دهد، مردم و اقتصادش دچار چالش است. 

محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز هم در این همایش با اشاره به اینکه تولید و رونق تولید مدیون کارگران و مجاهدت این سرمایه‌های عظیم انسانی است اظهار داشت: کارگران نقش اصلی را در رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه 40 سال است در برابر دشمنان ملت ایران مقاومت و استقامت کرده ایم افزود: ثمرات این ایستادگی را دیده‌ایم و تداوم آن را به زودی می بینیم.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمنان به صورت یک طرفه تحریم می‌کنند و فشار وارد می‌کنند تصریح کرد: در داخل کشور تصمیماتی برای مقابله با تهدیدات دشمن و تبدیل به فرصت، گرفته شده که در آینده نزدیک ثمرات آن دیده می‌شود.