دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه پایان دادن بر آقایی دلار در تجارت جهانی، شکست اقتصادی و سیاسی آمریکا ؛انعقاد پیمان های پولی دو جانبه یا چند جانبه است.

حسن حسینی شاهرودی دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کماکان در شرایطی به سر می بریم که درگیر تحریم های ظالمانه آمریکا هستیم . بانک های آن دسته از کشورهای اروپایی که به نوعی از برجام حمایت می کردند، تحت تأثیر فشارهای آمریکا هنوز هم با مبادلات پولی و بانکی ما مشکل دارند.

وی با بیان اینکه ما هنوز نتوانسته ایم به گشایش ال سی و سوئیفت در سطح کلان دست یابیم،افزود: تنها با چند بانک کوچک خارجی که دارای شرایط خاصی هستند، در حال مبادله پولی- بانکی هستیم.

حسینی شاهرودی تصریح کرد: راه مناسبی که دولت در پیش گرفته و رهبری نیز به شدت از آن حمایت کرده انجام مبادلات پولی دو جانبه و یا چند جانبه است، چرا که با انجام این مهم تهدیدات و توطئه های آمریکا خنثی خواهد شد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در شرایط فعلی تنها راه عبور کشور ما برای گذر از بحران هایی که آمریکا برایش ایجاد کرده ،انعقاد پیمان های پولی دو جانبه و چند جانبه با کشورهای دوست به ویژه آن دسته از کشورهایی است که به نوعی از ستم و تحریم های ظالمانه آمریکا ،زخم خورده اند.

وی ادامه داد: با برقراری پیمان های دوجانبه پولی چه در سطح منطقه و چه در خارج از منطقه با کشورهایی چون چین، کره شمالی، هند، مالزی، روسیه، کشورهای اسلامی منطقه و …  دور زدن تحریم های آمریکا به راحتی امکان پذیر است.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه متاسفانه امروزه در تجارت جهانی آقایی دلار را به رخ همه کشورها می کشانند ،افزود:تنها راه شکستن چهره دلار ایجاد پیمان های پولی دو جانبه و چند جانبه است.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت:: با انجام این مهم ، آمریکا علاوه بر شکست سیاسی ،با شکست اقتصادی نیز روبه رو خواهد شد. جریان چرخش پولی و مالی دنیا در بانک مرکزی موجب ثبات پولی آمریکا شده که با پیمان های پولی دو یا چند جانبه شکسته می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران