نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: کارخانه ماشین‌سازی تبریز  برای خروج از بحران موجود به توجه ویژه دولت نیاز دارد.

 حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید‌محمدعلی آل‌هاشم عصر امروز در دیدار با وزیر تعاون  ، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بخش صنعت و تولید یکی از محورهای  توسعه کشورها است اظهار کرد: باید در واگذاری‌های واحدهای تولیدی، بر اساس  اصل ۴۴ قانون اساسی، توانمندی مدیریتی و بنیه اقتصادی افراد برای تأمین سرمایه  در گردش شرکت‌ها را در نظر داشته باشد.

وی افزود: هرچند مشکلات کارخانه بلبرینگ سازی تبریز را بعنوان مطالبه عمومی  مردم چندین بار از پیگیری مسئولان  کشوری و استانی پیگیری کردیم تا مرتفع شود  اما مجموعه‌های دیگری نیز در استان وجود دارد که به دلیل توجه ناکافی در واگذاری  آنها به بخش خصوصی با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: کارخانه  ماشین‌سازی تبریز برای خروج از بحران موجود به توجه ویژه دولت نیاز دارد که در این  راستا وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه نیز می‌توانند نقش  آفرین باشد.

آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود از دولت خواست درباره بحران دریاچه ارومیه و طوفان‌های نمکی حاصل از خشک شدن این دریاچه و همچنین رویداد تبریز ۲۰۱۸ برنامه مدون و اجرایی داشته باشد.

علی ربیعی نیز در این دیدار با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی از موقعیت استراتژیک در حوزه‌های مختلف اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی برخوردار است گفت : در برنامه ریزی‌های کلان کشوری به منطقه شمال غرب با محوریت شهر تبریز نگاه اطمینان بخش از نظر امنیت ملی و سیاسی داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه‌های سفر یک روزه خود به استان آذربایجان شرقی گفت : افتتاح پروژه‌های آسایشگاه معلولان هشترود، اورژانس اجتماعی و کلنگ‌زنی محل درمانگاه بستان‌آباد از برنامه‌های پیش‌بینی شده در سفر به آذربایجان شرقی است.

وی در پایان گفت‌: هم‌چنین حضور در نشست مشترک اعضای شورای اشتغال، نمایندگان کارفرمایان، کارگران، تعاون‌گران و خیران بهزیستی استان از دیگر برنامه این سفر به حساب می‌آید.

منبع: تسنیم