عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: جذب حتی ۱۰ درصد از ۸۰۰ میلیارد دلار سرمایه ایرانیان مقیم در خارج از کشور کسب و کار را رونق می بخشد.

معصومه آقاپور علیشاهی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر ضرورت جذب سرمایه‌گذار خارجی به کشور گفت: افزایش امنیت در داخل کشور، قیام بوروکراسی و اصلاح آن از جمله موارد مورد نیاز برای جذب سرمایه‌گذار خارجی است، از این رو دولت باید دست از حاکمیت بر دارد و تنها وظیفه بخش نظارتی را بر عهده گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، اعتماد و اعتقاد به بخش خصوصی و ورود سرمایه‌گذاران خارجی به کشور را از جمله راهکارهای جذب سرمایه‌گذاران به کشور دانست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس آمار ۵ میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور هستند، ادامه داد: فضا باید به گونه‌ای فراهم شود که سرمایه‌گذاران وارد کشور شوند، که امنیت کسب و کار اولین مرحله برای جذب آنها است، همچنین اصلاح قانون مالیاتی، اصلاح قوانین گمرکی و ایجاد امنیت برای ایرانی‌های داخل کشور و سرمایه‌گذاران خارجی برای جذب سرمایه‌گذاران ضروری است.

آقاپورعلیشاهی با اشاره به اینکه بر اساس آمار ایرانی‌های مقیم در خارج از کشور ۸۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارند، یادآور شد:حتی اگر ۱۰ درصد این سرمایه‌ها جذب شود مشکلات اقتصادی کشور در بخش کسب و کار رفع می‌شود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نخستین مرحله برای خصوصی سازی واقعی انتقال تکنولوژی و تولید سهم بالا است، افزود: زمانی که امنیت ایجاد نشود و تکنولوژی وارداتی وجود نداشته باشد غیر ممکن است که بخش خصوصی فعال شود، ازاین رو این موانع باید رفع شود تا بخش خصوصی فعال شده و در کنار دولت قرار گیرد و فضای مه آلود بین آنها کنار گذاشته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت‌ها باید دست از عیب جویی، جناح بازی و سیاسی‌کاری بردارند و به فکر توسعه کشور و توسعه پایدار باشند، چراکه تنها با وحدت ملی و اعتقاد به مردم می‌توان اقتصاد را پیش برد و در حال حاضر بهبود، اصلاح و تحول جواب نمی‌دهد و تغییر ساختار و اهداف براساس ابزارهای موجود باید انجام شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان