مدیرعامل شرکت تراکتورسازی تبریز، گفت: به دنبال تست و بهره‌برداری موفقیت‌آمیز از نخستین بخش از تراکتورهای سنگین تولیدی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در بزرگ‌ترین مجموعة کشت و صنعت کشور، دومین محموله عرضه تراکتورهای سنگین تحویل شد.

به گزارش صنعتیمیز ، به نقل از روابط عمومی تراکتورسازی تبریز، ابوالفتح ابراهیمی، در مراسم ارسال این تراکتورها به کشت و صنعت مغان، اظهار داشت: به دنبال تست و بهره برداری موفقیت آمیز از اولین بخش از تراکتورهای سنگین تولیدی گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در بزرگترین مجموعة کشت و صنعت کشور (مغان)، دومین محموله عرضه تراکتورهای سنگین ITM 1500، ۱۵۰ اسب بخار که برای کار در مزارع صنعتی و جهت فعالیت در خاکهای سخت تولید شده، طی مراسمی با حضور مدیران ارشد استانی به شرکت کشت و صنعت مغان تحویل داده شد.

وی با اشاره به ویژگی این تراکتورها، گفت: این تراکتورها برای اوّلین بار در کشور ساخته شده و علیرغم اینکه این تراکتورها در خارج از کشور به رقمی معادل ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود امّا بواسطه اینکه اغلب قطعات آن در داخل کشور و توسط تولیدکنندگان داخلی تولید و به نوعی خودکفائی در تولید آن صورت پذیرفته، لذا به قیمت کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان عرضه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی تبریز، قدرت بالا، ارائه خدمات پس از فروش منظم، وفور قطعات در بازار و توان رقابتی آن با محصولات خارجی را از خصیصه‌های بارز این تراکتورها برشمرد و افزود: این محصول علاوه بر تأمین نیازهای کشت و صنعت‌ها و مزارع بزرگ کشور، قابلیت فروش و عرضه آن به بازارهای جهانی را دارا است.

اعطای تسهیلات ویژه ۸۰ درصدی برای تراکتورهای سنگین تراکتورسازی تبریز

کریم مهری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این مراسم، با تبیین اینکه وزارت کشاورزی با تعیین خط اعتباری ویژه حمایت‌های لازم را در خصوص توسعه مکانیزاسیون درکشور انجام داده، افزود: کشاورزانی که دارای زمین های بزرگ هستند برای خرید این تراکتورها معرفی و تسهیلات ویژه ۸۰ درصدی به آنها اختصاص داده خواهد شد.

همچنین اروجعلی محمدی، مدیر عامل کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز ضمن ابراز رضایت ازتراکتورهای تأمین شده اظهار داشت: با توجه به اینکه تاکنون بواسطة نبود تراکتورهای سنگین، از تراکتورهای سبک استفاده می‌شد و به خاطر سختی خاک منطقه، تراکتورهای سبک توان شخم عمیق را ندارند، لذا با تهیه تراکتورهای سنگین و امکان شخم‌های عمیق، به رونق کشاورزی در منطقه افزوده خواهدشد.

به گزارش تسنیم، تولید انبوه تراکتور مدل ITM1500 با ۲ دیفرانسیل دارای ۱۵۰ اسب بخار قدرت، در پایان سال ۱۳۹۴، خط تولید انبوه آن باحضور حجتی وزیر جهاد کشاورزی، در تراکتورسازی تبریز آغاز شد. این تراکتور دارای قابلیت توربو شارژ بوده و ۶ سیلندر است، گیربکس سنکرون وخزشی، سامانه هیدرولیکی، فرمان هیدرو استاتیک، ۱۲ دنده جلو و پنج دنده عقب دارد که با رعایت استانداردهای آرگونومیک تولید شده است.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده ادوات کشاورزی ۹ شرکت اقماری (هفت شرکت در تبریز و ۲ شرکت در سنندج و ارومیه) و ۲ خط تولید ومونتاژ درونزوئلا و تاجیکستان دارد.

سالانه حدود ۲۰ هزار دستگاه تراکتور در این شرکت تولید و علاوه بر تأمین نیاز داخلی، به کشورهای آفریقای مرکزی، آمریکای لاتین، آسیای میانه، سریلانکا و عراق وافغانستان صادر می‌شود.

علاوه بر تراکتور، بکهو لودر، کامیونت، انواع موتورهای دیزلی و قطعات پیچیده ریخته نیز در این گروه صنعتی، تولید و عرضه می‌شود.