مدیرعامل شرکت سهامی عام سیمان صوفیان آذربایجان شرقی گفت: تنها در سه ماهه اول سالجاری ۶۰۰ درصد افزایش سود داشته ایم و ارزش ذاتی سهام سیمان صوفیان بیشتر شده است.

ولی الله اخلاقی فرد در نشست خبری با اشاره به تاریخچه سیمان صوفیان بیان کرد: سیمان صوفیان تبریز در سال ۱۳۴۶ تاسیس شد و با چهار خط تولید و ظرفیت اولیه ۴۶۰۰ تن در روز آغاز به کار کرد و در دهه ۸۰ ظرفیت آن به هفت هزار تن افزایش یافت. 

وی اظهار کرد: در حال حاضر نیز ماهانه ۲۰.۵ میلیون دلار سیمان و ۱۴.۵ میلیون دلار گلینکر از محصولات سیمانی این کارخانه به ارمنستان صادر می شود. این محصولات صادر شده ماهانه ۱۰ تا ۱۴ هزار تن را شامل می شود که البته تا سال گذشته به اقلیم کردستان عراق صادر می شد.

وی افزود: کارخانه سیمان صوفیان در سه ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش تولید داشته است و ۶.۳ برابر جهش سود را تجربه کرده است که این افزایش را مدیون مدیریت منابع و مصرف هستیم. 

اخلاقی فرد ادامه داد: اکنون سیمان صوفیان با ظرفیت هفت هزار تن در روز فعالیت و پنج تیپ سیمان تولید می کند که به قیمت مصوب دولتی در محل کارخانه تحویل مشتری می شود، البته بسته به تقاضای بازار می تواند انواع دیگر سیمان را نیز به خط تولید خود اضافه کند. 

وی همچنین با اشاره به اینکه سیمان صوفیان از صنایع سبز منطقه محسوب می شود و میزان آلودگی واحد توسط محیط زیست آذربایجان شرقی رصد آنلاین می شود، گفت: بهینه سازی غبارگیرهای کارخانه انجام شده تا خواست محیط زیست برآورده شود.

وی افزود: این کارخانه با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال طرح زیست محیطی جدید که تاکنون ۶۰ تا ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد به سامانه مافوق استاندارد غبارگیر برقی مجهز می شود که تمام این تلاش و دستاوردها با سختی های تحریم همراه بوده است. 

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در اثر کرونا و اقدامات این کارخانه برای مقابله و پیشگیری از ابتلا به این بیماری، گفت: با هدف کنترل کرونا از روز اول تاکنون کارخانه تجهیز شده است و پروتکل های بهداشتی به طور کامل رعایت می شود. 

اخلاقی فرد اظهار کرد: ۴۵۰ تخته پتو و ملحفه به بیمارستان های درگیر با کرونا کمک شده و به شهرها و روستاهای اطراف نیز خودروهای ضدعفونی اعزام و تجهیزات اهدا شده است. 

مدیرعامل شرکت سهامی عام سیمان صوفیان آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این راستا ۵۰۰ بسته معیشتی در قالب کمک های مومنانه توزیع شده است و کارکنان پرریسک کارخانه نیز پنج تا ۶ماه است در مرخصی هستند.