دستگاه های خود پرداز جعلی در برخی مناطق از جمله مناطق مرزی کشف شده و ضرروت هوشیاری شهروندان را می طلبد.

به گزارش صنعتیمیز ،این روزها با پرداخت چند ده میلیون تومان می توان یک دستگاه خود پرداز یا همان عابر بانک تهیه کرد و با نصب آن در مغازه ، مقابل پارکینگ حتی بخشی از انباری مشرف به خیابان صاحب درآمد قابل توجهی شد و در هر تراکنش بانکی ، مبلغی به حساب صاحب عابر بانک وازیز می شود.

اما مانند هر پدیده و امکان بانکی راه های سوء استفاده از این عابر بانکها اینبار در قالب عابر بانکهای جعلی پیدا شده و دستگاه های خود پرداز جعلی در برخی مناطق از جمله مناطق مرزی کشف شده و ضرروت هوشیاری شهروندان را می طلبد.

بهترین کار در استفاده از عابر بانکها ، پرهیز از استفاده از خود پردازهایی است که در محل های مشکوک یا اماکن شخصی نصب شده است.

در یک نمونه اخیر به گفته فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی : ۵۸ دستگاه خودپرداز قاچاق از چهار دستگاه تریلی در خوی کشف شده است.

سردار مسعود خرم‌نیا گفت: ماموران ایست بازرسی ایواوغلی خوی حین کنترل خودروهای عبوری در محور تبریز به چهاردستگاه تریلی مشکوک شده و آنها را توقیف کردند.

وی اضافه کرد: در بازرسی ماموران انتظامی از این خودروها ۵۸ دستگاه خودپرداز ATM قاچاق کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۱۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در این رابطه چهار دستگاه تریلی توقیف و هفت نفر متهم نیز دستگیر شده و به همراه پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.