امام جمعه تبریز گفت: آرایش مهمانداران زن در هواپیماها قابل قبول نیست و اگر مدیران برخی زنان بدحجاب را اخراج کنند بقیه حساب کار دستشان می آید.
آیت‌الله محسن مجتهدشبستری پیش از ظهر امروز در همایش حفظ نظام و فرهنگ اسلامی که با حضور مسئولان و دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر ادارات و کارخانجات، سازمان‌ها و نهادهای آذربایجان‌شرقی در محل تالار جمهوری استانداری آذربایجان‌شرقی برگزار شد،با طرح سئوالی مبنی بر چگونگی کمک رسانی به دین خدا، گفت: نصرت زبانی، مالی و جانی از جمله کمک‌ها به دین خداست که باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود امر به معروف و نهی از منکر را زمینه‌ساز اجرای سایر فرامین دانست و گفت: اقامه نماز و حجاب و سایر مسائل در جامعه به واسطه امر به معروف و نهی از منکر ترک خواهد شد.

وی عنوان کرد: تذکر لسانی در جامعه رسالتی همگانی است و موجب می‌شود تا بسیاری از عاملان به منکر از کارهای زشت خود شرمنده شوند و در قانون حمایت از امران به معروف و نهی از منکر نیز وظیفه همگانی در این مورد بیان شده است.

آیت‌الله مجتهد شبستری تاکید کرد: در زمینه اجرای عملی امر به معروف و نهی از منکر نیروی انتظامی و دستگاه‌های مربوطه وظیفه دارند و مردم نباید ضرب و جرح و مرافعه کنند و امام راحل نیز بر این امر تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: برخی نواقص در زمینه مجازات عاملان منکر وجود داشته که مناسب بود در قانون حمایت از امران به معروف و نهی از منکر این مجازات‌ها نیز پیش‌بینی و تشدید می‌شد.

وی جریمه‌های اندک برای بدحجابی را بازدارنده ندانست و گفت: ثروتمندان و اشراف به راحتی مبالغ اندک جریمه را داده و ده‌ها بار مرتکب بدحجابی می‌شوند و این امر نقص در قوانین است.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: پس از کارهای فرهنگی، تذکر و برخورد و اعمال جریمه برخی افراد به بدحجابی خود ادامه می‌دهند و این جریمه‌های اندک مناسب نیست.

وی همچنین در سخنان خود خطاب به مدیران و مسئولان گفت: به عنوان مثال وضعیت حجاب در هواپیماها مناسب نیست و مهماندارهای خانم با آرایش پذیرایی می‌کنند و ادارات مربوطه باید تذکرات لازم را بدهند.

وی یادآور شد: آرایش کردن به تعبیر تمام فقها دارای مشکلات فقهی است که باید توجه داشت و در برخی بیمارستان‌ها و بانک‌ها نیز مشکل حجاب داریم.

امام جمعه تبریز گفت: تاکنون هیچ زن بی‌حجابی از ادارات اخراج و منفصل از خدمت نشده و اگر اداره‌ای اقدام به انفصال کوتاه مدت یک یا دو خانم بدحجاب کند دیگر بانوان کارمند نیز حجاب را رعایت می‌کنند.

وی کم کاری در ادارات، سد معبر و عدم رعایت بهداشت را مصادیق منکر در جامعه دانست و گفت: بی‌توجهی به ارباب رجوع و کم کاری‌هایی که صورت می‌گیرد و حفظ نظام اوجب واجبات است.