تبریز- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از افتتاح ۲۰ پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان تا پایان سال جاری خبر داد.

احمد حمزه ‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک دهه گذشته گردشگری از جمله مباحثی است که کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه به دنبال سرمایه‌گذاری و توسعه آن هستند، ادامه داد: این صنعت کارکردهای بسیاری در زمینه‌های رشد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد، هر منطقه بسته به ظرفیت هایی که در این زمینه دارد در راستای گسترش صنعت گردشگری گام برمی‌دارد. در این میان کشور ما و منطقه آذربایجان نیز از این قاعده مستثنی نیست و همه ساله شاهد شناخت بیشتر پتانسیل های غنی آذربایجان در این صنعت وسیع توسط بخش خصوصی هستیم که منجر به سرمایه گذاری‌های گسترده در راستای توسعه آن شده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری استان طی سال های اخیر شاهد رونق این صنعت و به دنبال آن ایجاد فرصت‌های شغلی در این حوزه بوده ایم، ادامه داد: طی سال گذشته نیز شاهد مشارکت و همکاری مستمر  بخش خصوصی بودیم و ۲۰ مورد از این پروژه ها که شامل هتل و هتل آپارتمان، مجتمع بین راهی، سفره خانه، کمپ گردشگری و بوم گردی است با حجم سرمایه گذاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان و میانگین پیشرفت فیزیکی ۷۵ تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

حمزه زاده در خاتمه خاطرنشان کرد: پروژه های مذکور علاوه بر توسعه گردشگری استان، فرصت فعالیت افراد متخصص و فعال در این حوزه را فراهم می‌سازد، بطوریکه با آغاز فعالیت این پروژه ها تا پایان سال جاری برای بیش از ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.