رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی گفت: تاخیر سه ماهه  در پرداخت حقوق  کارگران شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز موجب مشکلات معیشتی برای آنان شده است.

چنگیز قاسمی در گفتگو با صنعتیمیز ، بر ضرورت حل مشکلات کارگران شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز تاکید کرد.

وی گفت:  شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بوده و با ۲۵۰ نفر کارگر تولید کننده انواع قطعات چدنی ریخته میباشد .

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی افزود: این شرکت مدتی است در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در لیست فروش سازمان خصوصی سازی قرار گرفته که تاکنون بفروش نرفته  و  این شرکت از آن زمان در بلاتکلیفی محض است.

قاسمی بیان کرد:  در حال حاضر  سازمان گسترش و سازمان خصوصی سازی  از کارگران این شرکت حمایت نمی کنند و همین امر موجب مشکلات زیادی شده است.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی گفت: تاخیر سه ماهه  در پرداخت حقوق  کارگران شرکت ریخته گری ماشین سازی تبریز موجب مشکلات معیشتی برای آنان شده  وکارگران در وضعیت معیشتی بسیار تاسف بار قراردارند.

وی تصریح کرد: برخی از این کارگران شریف  از خرید مایحتاج ضروری  نیز ناتوان مانده اند و این امر سبب شده که کارگران نتوانند به کار خود ادامه دهندو

وی با تقدیر از تلاش مسئولان استانی یادآور شد:  علی رغم تلاش کلیه مسئولین متاسفانه  هیج گونه کار عملیاتی جهت واریزی  حقوق ۳ ماه مانده کارگران صورت نگرفته است .

وی ادامه داد:  باتوجه به فرمایشات  رهبر انقلاب نسبت به اقتصاد مقاومتی و عمل به آن و همچنین تاکید دکتر روحانی ریئس جمهور محترم مبنی بر تکریم نیروی کار ، این سوال مطرح می شود که  چرا سازمان گسترش و سازمان خصوصی سازی این شرکت را بحال خود رها کرده اند.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان آذربایجان شرقی گفت:  از کلیه مسئولین نظام و نمایندگان مردم در خانه ملت استدعا داریم به وضعیت این کارگران بی پناه رسیدگی فرمایند.

وی تاکید کرد: توجه به این موضوع به صورت جدی  و الویت دار باید مورد توجه مسئولان باشد و ما از رسانه های استان نیز درخواست داریم تا به عنوان وظیفه ذاتی خود و با دوری از جنجال های رسانه های حامی کارگران محروم و زحمتکش مجموعه ریخته گری ماشین سازی و دیگر مجموعه های کارگری باشند.