مدیرعامل شرکت کلرپارس تبریز، وابسته به شستا، با بیان اینکه به بیش از ۱۰ کشور جهان صادرات داریم، گفت: ۸۰ درصد کلر عراق از این شرکت تامین و سالانه یک هزار تن صادرات کلر به این کشور همسایه صادر می‌شود.

به گزارش ابوالفضل باباپور روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: قرارداد دیگری نیز با عراق منعقد شده که بر اساس آن ماهانه هفت هزار تن آب ژاول به این کشور صادر می کنیم.

وی یادآوری کرد: در ۲ سال گذشته آب اکسیژنه و پارافین کلره به تولیدات شرکت کلرپارس اضافه شده و ما تنها تولید کننده این محصولات در ایران هستیم که با راه اندازی تولید این محصولات جدید ۱۰۰هزار دلار صرفه جویی ارزی شده و از طرف دیگر نیز ایران از واردات این محصولات بی نیاز شده است. 

باباپور اظهار کرد: محصولات شرکت کلر پارس تبریز به کشورهای روسیه، گرجستان، بلاروس، اوکراین، آذربایجان، عراق، هندوستان، مقدوینه و بلغارستان به صورت مستقیم و به کشورهای برزیل، مصر و برخی کشورهای افریقایی توسط واسطه صادرات انجام می دهد. 

مدیرعامل شرکت کلرپارس تبریز حجم صادرات این شرکت در سال گذشته را ۱.۷ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این میزان صادرات در چهار ماهه اول امسال ۵۵۰ هزار دلار بوده است که برنامه ریزی کرده ایم تا پایان سال این رقم به ۶ میلیون دلار برسد. 

باباپور با بیان اینکه تولید کلر این شرکت اکنون ۵۰ تن در روز است، گفت: این میزان تولید در سال آینده به ۲ برابر افزایش می یابد که مجوز افزایش تولید و افزایش سرمایه آن را دریافت کرده ایم. 

وی یادآوری کرد: به طور متوسط  ۴۵ درصد نیاز بازار داخلی به کلر، سودسوزآور، آب اکسیژنه، پارافین کلره، پرکلرین، کلرور فریک، آب ژاول، هیدوژن و اسیدکلریدریک، توسط محصولات این شرکت تامین می شود و ۳۰ درصد تولیدات کلرپارس صادر می شود. 

وی با بیان اینکه با افزایش تولید برای ۱۲ نفر اشتغال جدید ایجاد شده است، گفت: مجوز ورود به بورس نیز اخذ شده است که تا مهر ماه امسال محقق می شود. 

وی میزان سرمایه گذاری جدید در شرکت کلرپارس را ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۲۰ میلیارد تومان نیز به این مبلغ افزوده می شود تا تولیدات این شرکت به ۲ برابر افزایش یابد. 

مدیر روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی “شستا” نیز در این نشست گفت: به زودی سند راهبردی رسانه ای این شرکت رونمایی می شود و در این سند رسانه های محلی از اهمیت خاصی برخوردارند. 

حسن محمدی اظهار کرد: شورای ارتباطات استانی شستا نیز در حال تشکیل است و بر این اساس این شورا در آذربایجان شرقی نیز شکل می گیرد. 

وی افزود: بورسی شدن کارخانجات زیرمجموعه شستا از اهداف شرکت است که در این راستا ۲۴ شرکت تحت پوشش وارد بورس می شوند که کلرپارس نیز جزو آنها است. 

شرکت کلر پارس تبریز از شرکت های زیرمجموعه شرکت شستا است که سال ۱۳۶۶ با هدف ارتقای کیفیت آب بهداشتی کشور با یک میلیارد تومان سرمایه گذاری با ظرفیت ۳۱.۵ هزار تن در ۲۱ هکتار به بهره برداری رسید که اکنون این ظرفیت به ۱۲۱ هزار تن رسیده است. 

تولیدات این شرکت از جمله در صنایع نساجی، کاغذسازی، متالوژی، رنگسازی، چرم، روغن موتور و محصولات بیمارستانی کاربرد دارد.