مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی از پرداخت ۵۰ میلیارد ریال وام اشتغال به جوانان آذربایجان شرقی در سال ۹۷ خبر داد.

ایوب بهتاج در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ استان آذربایجان شرقی نتوانسته بود به موضوع استفاده از ظرفیت سهم وام اشتغال زایی در امر جوانان ورود کند گفت: اما در سالی که گذشت توانستیم علاوه بر اینکه تمام سهم وام اشتغال زایی استان در این حوزه که مبلغ ۲۲ میلیارد ریال بود را اختصاص دهیم، حتی سهم استان هایی که نتوانسته بودند در این امر اقدام کنند را با رایزنی با وزارت ورزش و جوانان به استان آوردیم.

وی ادامه داد: در کل ۵۰ میلیارد ریال وام اشتغال به جوانان پرداخت کردیم و امیدواریم در سالجاری نیز توفیقات خوبی داشته باشیم.

امیر تقی زاده معاون فرهنگی و امور جوانان آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به برگزاری جشنواره علی اکبر در سطح استان، اظهار داشت: ۲۸ فروردین ماه جاری ۳۱۳ نفر از جوانان برتر و نمونه در حوزه های مختلف معرفی می شوند.

افزود: این جشنواره همه ساله در سالروز تولد حضرت علی اکبر(ع) به منظور شناسایی، معرفی الگوها و تجلیل از جوانان برتـر با هدف زمینـه‌سازی ارزش های متعالی، روحیـه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، ایجاد زمینه‌های مشارکت در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی برگزار می شود.

تقی زاده با بیان این‌که تاکنون ۳۵۰ نفر از جوانان در سامانه ثبت نام این جشنواره ثبت نام کرده اند، گفت: امسال برای نخستین بار ۱۰ سازمان مردم نهاد (سمن) برتر سال از بین ۱۷۲ سازمان مردم نهاد فعال در حوزه جوانان در استان انتخاب می شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان آذربایجان شرقی افزود: در جشنواره «علی اکبر» امسال در آذربایجان شرقی همچنین ۵۰ سرباز جوان و منتخب که توسط یگان نیروهای مسلح کل استان معرفی می شوند؛ تجلیل خواهند شد.