واگذاری قطعی ماشین سازی تبریز را در حالی میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی؛ رئیس سازمان خصوصی سازی اعلام کرد که خریدار این واحد صنعتی از انصراف خود نسبت به خرید آن با توجه به حاشیه های ایجاد شده خبر داده بود.

معاون وزیر اقتصاد و امور دارایی و رئیس سازمان خصوصی سازی از پایان حواشی واگذاری مجتمع ماشین سازی تبریز خبر داد و گفت: تحویل کارخانه به مالک جدید، هفته آینده به انجام خواهد رسید.

وی اظهار کرد: دوشنبه هفته گذشته و به دنبال نامه نگاری نمایندگان تبریز در مجلس با رئیس جمهوری، جلسه ای با حضور وزیر اقتصاد و نائب رئیس اول مجلس و یکی دیگر از نمایندگان تبریز برگزار و به همه ابهام ها پاسخ داده شد.

وی افزود: به نمایندگان حاضر در این جلسه توضیح داده شد که طبق مصوبه مجلس، واگذاری کارخانه ماشین سازی به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) ممنوعیت قانونی دارد.

وی اضافه کرد: مساله مورد تاکید بعدی نمایندگان، احراز اهلیت خریدار جدید ماشین سازی بود. ما در این جلسه گفتیم که دولت نیز این نگرانی را در مورد واگذاری ماشین سازی و البته همه واگذاری های دیگر دارد و اگر ایشان موضوع خاصی در این باره مدّ نظر دارند، اعلام کنند که موضوعی طرح نشد.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: در جریان ریز اظهارنظر جدید رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی در مورد نگرانی آنها نیستم ولی سیستم قضایی حق دارد اظهار نگرانی کند.

پوری حسینی گفت: اگر دادگستری کل استان و یا دادستانی مرکز استان شکایتی واصل کرده و یا گزارشی در اختیار دارد که نشان از عدم اهلیت خریدار جدید و یا هر مساله دیگر مرتبط با این واگذاری است، می تواند پیگیری کند و ما هم آماده ایم در صورت ارجاع مراتب به سازمان خصوصی سازی، همکاری لازم را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: اکنون هیچ مشکلی در خصوص واگذاری ماشین سازی به خریدار جدید وجود ندارد و همه ابهام ها مرتفع شده و روند قانونی، در حال طی شدن است.

رئیس سازمان خصوصی سازی در پاسخ به این سوال که چرا کارخانۀ به فروش رفته تحویل مالک جدید نمی شود، گفت: به خاطر تقارن ایام انعقاد قرارداد واگذاری با ماه مبارک رمضان و وجود محدودیت در سفرها، تشریفات اداری واگذاری با تاخیر مواجه شد و امیدواریم با اتمام فرآیندهای مرتبط با دفترخانه و تسلیم تضامین، اسناد، چک ها و سفته های باقی مانده، کار تحویل هم به زودی انجام شود.

وی گفت: تمام روزهای هفته جاری به خاطر قرار گرفتن تعطیلی عید فطر در وسط هفته، شِبه تعطیل است ولی کارخانه در هفته آینده قابل تحویل خواهد بود.

پوری حسینی اظهار کرد: آرزوی همه کارگزاران دولت همانند نمایندگان مجلس و آحاد مردم این است که واگذاری ها باعث رونق صنایع شود و سازمان خصوصی سازی در مورد واگذاری ماشین سازی تمام اهتمام خود را بکار می گیرد تا نه تنها وضع موجود حفظ شود بلکه با اِعمال مدیریت اصولی و نوسازی خطوط تولید، شاهد افزایش اشتغال زایی مستقیم و غیرمستقیم در این صنعت باشیم.

نصر نیوز