مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت مدعی شد: در سال ۹۹  حدود ۱۵میلیون لوازم خانگی در کشورتولید شده که افزایش ۳۰ درصدی داشته است
به گزارش صنعت خبرلری ، کیوان گردان، مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت در گفتگو با برنامه گفتگوی خبری ۱۸:۳۰ گفت: با شروع کرونا و آغاز پروتکل‌های بهداشتی تمام معادلات دچار تحول و مشکلات متعددی نیز ایجاد شد. در چنین شرایطی تحریم‌ها نیز اقتصاد کشور را در عرصه‌های مختلف تحت تاثیر قرار داده و منجر به مواجهه با پیچیدگی‌های مختلفی در این سال شد.

او گفت: در این شرایط با باور به شعار جهش تولید، برنامه ریزی‌های دقیقی صورت گرفت و مسیر حرکت بنگاه‌های تولیدی نیز مشخص شد و با توجه به اینکه زنجیره تولید لوازم خانگی با گردش مالی ۶ میلیارد دلاری، همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و هدف اصلی دولت بود، با تلاش تمام فعالان این عرصه رکورد تولید لوازم خانگی در کشور شکسته شد و در دوران تحریم و شرایطی که با خروج برند‌های خارجی از کشور، پیش بینی تولید ۱۲ میلیون دستگاه و رشد ۳۰درصدی در سال گذشته را داشتیم، با استفاده از ظرفیت‌های موجود و تلاش فعالان حوزه لوازم خانگی، در پایان سال به رشد ۷۱درصدی در این حوزه دست یافتیم و به تولید ۱۵ میلیون لوازم خانگی در سال ۹۹ رسیدیم و رکورد شکنی کردیم.

محمدرضا دیانی، رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی دیگر میهمان برنامه گفت: لوازم خانگی یکی از نماد‌های صنعت در هر کشوری است و اهمیت به سزایی دارد.
او گفت: معمولا صنعت لوازم خانگی یکی از شاخص‌های مهم صنعتی یک کشور محسوب می‌شود و هرکشوری را که بخواهند از نظر صنعتی ارزیابی کنند به صنعت لوازم خانگی آن کشور توجه می‌کنند.
دیانی گفت: توانستیم در تولید لوازم خانگی نقشه دشمنان را خنثی کنیم چرا که حدود ۷۰ درصد بازار لوازم خانگی را محصولات خارجی تشکیل می‌داد که آن‌ها بازار ایران را به راحتی رها کردند و هیچگونه مواد و قطعه در اختیار صنعت لوازم خانگی قرار ندادند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: در صنعت لوازم خانگی از منابع رانتی و ارزان استفاده نمی‌شود.

رئیس انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: از هر معبری لوازم خانگی به کشور وارد می شود.

دیانی گفت: دومین حجم قاچاق در ایران مربوط به لوازم خانگی است.