نماینده مردم تبریز، ‌آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خواستار واگذاری ماشین‌سازی به شستا شد و گفت: پوری‌حسینی شرکت را به کسانی واگذار می‌کند که برنامه‌ای برای نوسازی ندارند و چشم‌شان به دنبال زمین‌های ماشین‌سازی در ائل‌گلی و غرب تبریز می‌باشد.

به گزارش صنعت تبریز  به نقل از آناج، احمدعلیرضا بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آناج با اشاره به نامه‌ی ارسالی جمعی از نمایندگان استان به رئیس‌جمهور مبنی بر توقف روند واگذاری شرکت ماشین‌سازی تبریز به شرکتی ضعیف و لزوم واگذاری آن به تامین اجتماعی، ابراز داشت: رئیس سازمان خصوصی‌سازی اصرار دارد این واحد بزرگ را به متقاضیان بخس  خصوصی  بفروشد، خریداران بخش خصوصی هم برنامه‌ای برای نوسازی ندارند.

وی ادامه داد: آنان بیشتر مشتری اراضی این کارخانه در ائل گلی و غرب تبریز هستند، چه بسا بقایای این واحد را به یک واحد کوچک منتقل و طرح‌های احداث مال و سنتر را اجرا نمایند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با تاکید بر اینکه خریدار باید متعهد به نوسازی و احیای  اشتغال باشد، عنوان کرد: ماشین سازی بایستی ظرفیت انبوه فارغ التحصیلان  را به‌دست آورد والا جوانان فارغ التحصیل دانشگاه‌های ما برای یافتن شغل باید به دیگر نقاط مهاجرت نمایند و یا به‌کارهای غیر مرتبط به رشته تحصیلی‌شان تن دهند.

وی خاطرنشان ساخت: شستا بعنوان یک طلبکار بزرگ از دولت در نشست گذشته نمایندگان اعلام  آمادگی کرد که ماشین سازی را به‌عنوان بخشی از مطالبات خود بپذیرد و طرح نوسازی و توسعه را اجرا نماید اما سازمان خصوصی سازی به سبب اینکه پول نقد به‌ دست نمی‌آورد با واگذاری این مجموعه به شستا مخالفت می‌کند.

استاندار سابق آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: این بار دست به دامان رئیس جمهور شده‌ایم که مشابه واگذاری فولاد خوزستان به شستا در مورد ماشین سازی تبریز اقدام نماید.