مدیر عامل یزد تایر گفت: محصولات یزد تایر به بیش از ۱۵ کشور جهان صادر می شود و ۵ درصد تولیدات خود را صادر می کنیم
اسکندر ستوده در گفتگو با خبرنگار صنعت تبریز در حاشیه پرده برداری از محصولات جدید یزد تایر در تبریز گفت: دو نمایشگاه تبریز و مشهد برای ما از اهمیت خاصی برخوردار هستند و همه ساله در نمایشگاه های این دو شهر حضور میابیم چرا که تبریز از نظر اتصال به بازارهای خارجی از اهمیت خاصی برخوردار است.
وی به تاریخچه فعالیت یزد تایر اشاره کرد و افزود: مجتمع صنايع لاستيك يزد در سالهاى ۱۳۶۴-۱۳۶۵ در شهر يزد عملا با مطالعات و اخذ موافقتهاى اوليه شروع به فعاليت نمود و در سال ۱۳۷۴ پس از نصب و راه اندازى ماشين آلات خطوط توليد تاير و تيوب واحدهاى توليدى اين مجتمع وارد توليد تجارى و بازارى گرديده است.

photo_2015-10-15_17-12-08
وی ادامه داد: پس از آن اين مجتمع همواره در جهت اصلاح و بهينه سازى محصولات خود اقدامات مؤثرى برداشته است كه از جمله بارزترين آن اقدام به توليد تايرهاى راديال سيمى در سال ۱۳۸۶ با اخذ فن آورى رسمى از يكى از مراجع اروپايى بنام فردشتاين هلند است که در واقع استفاده از براند vredestine در روي تايرهاي راديال علاوه بر تاييد کيفيت توسط موسسه صاحب تکنولوژي موکد اين نکته است که در واقع يزد تاير توليد کننده تايرهاي راديال سيمي فردشتاين هلند در ايران مي باشد.
مدیر عامل یزد تایر افزود: مجتمع صنايع لاستيک يزد بعنوان يکي از بهترين طراحان و توليد کنندگان انواع تاير و تيوب در صنعت لاستيک در راستاي حصول اهداف عاليه خود مبني بر توليد و عرضه محصولاتي با کيفيت برتر بمنظور جلب رضايت مشتريان و کسب سهم بيشتري از بازار داخل و خارج از کشور با بهره گيري از نيروي انساني ماهر و تجهيزات پيشرفته و مناسب موفق گرديده است.
عضو انجمن صنفی تایر ایران گفت: در حال حاضر توان تولید کنندگان داخلی در زمینه خودروهای سواری ۸۰ درصد نیاز داخلی می باشد و تولید کنندگان در زمینه خودروهای باری و سنگین نیز می توانند ۴۰تا ۶۰ درصد و بیشتر را نیز تامین کنند و در مجموع می توانیم تا ۷۰ درصد تایر را در داخل کشور تولید کنیم
وی با اشاره به توان تولید کنندگان داخلی در زمینه تایر گفت: در حال حاضر توان تولید کنندگان داخلی در زمینه خودروهای سواری ۸۰ درصد نیاز داخلی می باشد و تولید کنندگان در زمینه خودروهای باری و سنگین نیز می توانند ۴۰تا ۶۰ درصد و بیشتر را نیز تامین کنند و در مجموع می توانیم تا ۷۰ درصد تایر را در داخل کشور تولید کنیم و اگر حمایتهای کافی صورت گیرد و برنامه ریزی شود تا ۸۰ درصد تایر مورد نیاز در داخل کشور تولید خواهد شد.
مدیر عامل یزد تایر با اشاره به وارادت تایر از کشور چین عنوان کرد: تایرهای چینی وارداتی معمولا بی کیفیت بوده و فاقد استانداردهای لازم هستند و بر همین اساس وزارت صنعت معدن و تجارت محدودیتهایی را برای واردات این تایرها از کشور چین اعمال کرده و از جمله اینکه شرکتهای ثبت شده و معتبر باید واردات را انجام دهند و نمایندگی رسمی شرکتهای چینی در داخل کشور ایران تشکیل شوند که تا کنون نمایندگی هایی تشکیل نشده است.
وی عنوان کرد: مشکل دیگر تایرهای چینی در داخل کشور نبود خدمات بعد از فروش و پشتیبانی است و این در حالی است که تایرهای چینی با کیفیت نازل و قیمت پائینتر بازار داخلی را آسیب پذیر می کنند.
ستوده خاطر نشان کرد: تایرهای داخلی در حال حاضر تا بیش از ۵۰ درصد استاندارد های جهانی را رعایت می کنند و به بیش از ۱۵ کشور جهان نیز صادرات دارند.
وی تصریح کرد: ارتقای کیفیت تولیدات داخلی خصوصا در صنعت قطعه سازی نمی تواند ربطی به تحریمها داشته باشد و قطعه سازان باید در مورد تولیدات خود جوابگو باشند.
وی سیستم غیر دولتی را چابکتر از بخش دولتی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر برخی شرکتهای تایر سازی داخلی با برند شرکتهای معتبر اروپایی فعالیت می کنند و قراردادهای طولانی مدت ۱۰ ساله نیز دارند که در همین زمان تحریمها بسته شده است.
مدیر عامل یزد تایر یادآور شد: در حال حاضر سالانه سه ونیم میلیون حلقه لاستیک تولید می کنیم که این میزان در آینده نزدیک به ۵ میلیون حلقه خواهد رسید.