مشکلات مهدهای کودک روز به روز شدیدتر می شود و به تعداد مهدکودک های تعطیل شده افزوده می شود.

مهدیه براتی از مادران شاغلی  است که کودک خود رابه مهد کودک سپرده اما با شیوع کرونا مشکلات او هم زیاد شده وی به خبرنگارجام جم می گوید: با شیوع کرونا موضوع دورکاری مطرح شد اما اکنون دور کاری هم منقضی شده و مجبور هستیم یا کودک را با خودمان به مهد ببریم یا در خانه برایش پرستاربگیریم.

وی ادامه می دهد: معمولا شرکتها با آوردن کودک مشکل دارند و قبول نمی کنند و زمانی هم که پرستار در خانه باشد موضوع انتقال بیماری از بیرون مطرح است.

نسرین عالی  یکی دیگر از مادران شاغل است که وضعیت نامساعد فعلی مشکلات روحی واقتصادی برایش رقم زده  وبه خبرنگارجام جم می گوید: در چنین شرایطی نمی توانم قید کار را بزنم چون مشکل مالی دارم و از طرفی نگران سلامت فرزندم هم هستم و اگر شیوع آنفولانزا در پائیز به کرونا اضافه شود هم که دشواری بیشتر است.

مریم هاتفی مدیر  مهد کودک باغ شادونه با اشاره به آموزشهای آنلاین و دریافت شهریه از والدین می گوید: با وجود ارائه آموزشهای آنلاین دریافت شهریه برایمان مشکل بود و برخی والدین هم به بهزیستی شکایت می کنند.

وی ادامه می دهد: طرح بخشش اجاره از سوی موجرین مهدهای کودک هم روش خوبی نبود و دولت مردم را در برابرمردم قرار داد و باید دولت به جای طرح پویش همدلی از مهدهای کودک حمایت می کرد و اجاره ها را پرداخت می کرد تا مهدهای کودک بتوانند ادامه فعالیت داشته باشند.

بیابانی مدیرمهد کودک ادیب هم با اشاره به مشکلات فعالیت مهدهای کودک می گوید: مهدهای کودک در ادامه فعالیت خود با مشکل جدی روبرو هستند و نمی توانند مانند سابق فعال باشند.

وی ادامه می دهد: امسال تعداد زيادي از مهدهاي كودك  به خاطر نبود نواموزتعطيل شدند  چرا که مهدهای کودک بودجه کافی برای سرپا نگه داشتن مراکز اموزشی خود تا پایان کرونا را نداشتند.