معاون سابق وزیر اقتصاد در جمع تجار و صنعتگران آذربایجان شرقی و تبریز با بیان اینکه اهمیت اقتصادی و تجاری تبریز بسیار فراتر از مرزهای جغرافیایی ایران است گفت: با افتخار می گویم” یاشاسین تبریز” و آماده همکاری و سرمایه گذاری در بخشهای مختلف اقتصادی و صنعتی در آذربایجان شرقی و تبریز هستیم

به گزارش صنعتیمیز ، آلدولفو اورسو ، رئیس هیئت‌ مدیره شرکت ایتالیایی IWS و معاون سابق وزیر اقتصاد این کشور امشب در جمع اعضای اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به اهمیت و جایگاه تبریز در عرصه اقتصادی و صنعتی گفت : در سفرهای مختلفی که به کشورهای همجوار ایران داشته ایم از تبریز به عنوان شهری بلند آوازه و مهم یاد شده و ما نیز بر این امر واقف هستیم.

وی با بیان اینکه ایتالیا پیشینه طولانی در ارتباط با ایران دارد، گفت: پایان تحریم‌ها علیه ایران و شرایط جدید این کشور در عرصه‌ بین‌المللی آینده خوبی برای همکاری‌‌های عملی ترسیم کرده است.

آلدولفو اورسو اظهار کرد: با توجه به پیشینه ارتباطاتم با کشورهای مختلف خاورمیانه و شناختی که از تاریخ، فرهنگ و شرایط بین‌المللی تبریز دارم، معتقدم تبریز می‌تواند نقش قابل‌ توجهی در روابط اقتصادی دو کشور داشته باشد.

سید رضا حسینی ، رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی در ادامه این دیدار بر آمادگی کامل برای جذب سرمایه گذاران خارجی و از جمله سرمایه گذاران ایتالیایی در استان تاکید کرد و گفت: از طرف استاندار آذربایجان شرقی به شما قول می دهم که آماده همه گونه همکاری هستیم.

وی عنوان کرد: سرمایه های ، صنعت گران و تجار خارجی در استان به صورت کامل از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران تضمین میشود و از طرف دیگر معافیت های مالیاتی ۵ تا ۲۰ ساله خواهیم داشت.

حسن زاده ، رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این دیدار با اشاره به موقعیت تجاری و اقتصادی در تبریز گفت: آماده هستیم تا زمینه همکاری میان تجار ایتالیا و آذربایجان را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: پس از دیدار رسمی میان اعضای اتاق و هیئت ایتالیایی نشست های تخصصی نیز برگزار می شود.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز خاطر نشان کرد: نتایج دیدارها و درخواستهای تجار تبریزی را به صورت شفاف و واضح به سرمایه گذاران ایتالیایی منتقل می کنیم.

عضو سابق پارلمان ایتالیا