معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت:خوشبختانه استان ما سال گذشته سه درصد بیشتر از دیگر استان‌ها توانست به کاهش مصرف برق دست یابد.

به گزارش صنعتیمیز به نقل از فارس ،  محمدصادق پورمهدی در سومین سمینار مدیریت مصرف برق در تبریز اظهار داشت: با توجه به آماری که از افزایش مشترکان و افزایش تقاضای انرژی خبر می‌دهند و با توجه به اینکه پروسه تولید نیروی برق، پروسه‌ای هزینه بر است، بهترین راه برای گذر از بحران کمبود انرژی برق، مدیریت مصرف آن است.

وی افزود: خوشبختانه استان ما سال گذشته سه درصد بیشتر از دیگر استان‌ها توانست به کاهش مصرف برق دست یابد اما باز هم برنامه‌ریزی‌ها و اجرای طرح‌های مدیریت مصرف باید ادامه داشته باشند تا بدون افزایش ظرفیت تولید و ضمن تامین نیاز برق مشترکان، بتوانیم خاموشی‌ها را به حداقل برسانیم و صنایع و ادارات می‌توانند نقش تعیین‌کننده‌ای در این زمینه داشته باشند.

پورمهدی تاکید کرد: طرح‌هایی همچون مدیریت تعطیلات و تعمیرات تابستان، تامین برق توسط خود واحدهای صنعتی، ایجاد نیروگاه‌های کوچک و استفاده از ماشین‌آلات کم‌مصرف می‌توانند در راه کاهش پیک مصرف برق کمک‌کننده باشند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: برای احداث نیروگاه‌های کوچک و استفاده از انرژی‌های پاک از سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت می‌کنیم.