مدیر خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی  گفت: خبرنگاران عضوخانه مطبوعات آذربایجان شرقی با همکاری شهرداری تبریز  خدمات رایگان درمانی و بهداشتی دریافت می کنند.

«  پیمان پاکزاد»، مدیر خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی که از فعالان عرصه اطلاع رسانی بوده   و  برنامه های متنوعی از زمان انتخاب شدن توسط همکارانش به این سمت  را در  خدمت به قشر زحمت کش رسانه انجام  داده که یکی از این اقدامات ماندگار تامین مقدمات درمان رایگان خبرنگاران توسط شهرداری تبریز است به همین خاطر گفتگویی با وی انجام داده ایم که در ذیل می خوانید:

چه خبر از درمان رایگان خبرنگاران؟

طبق قراردادی که بین شهرداری تبریز و خانه مطبوعات آذربایجان شرقی منعقد شده مقرر شده از این پس، خبرنگاران رسانه های گروهی استان بتوانند به صورت رایگان از خدمات آزمایشگاهی اداره کل سلامت اجتماعی شهرداری کلانشهر تبریز بهره مند شوند.

این طرح شامل کدام خدمات درمانی می شود؟

خدمات درمانی این طرح بسیار گسترده بوده و شامل خدمات درمانی متنوعی  از ویزیت پزشکان عمومی تا پزشکان متخصص و خدمات پزشکی میباشد و حتی آنژیو قلب را نیز در برمی گیرد ولی در حوزه خدمات دندانپزشکی به واسطه هزینه های بالا محدودیتهایی وجود دارد و فعلا تا پانسمان دندان مورد توافق قرار گرفته است.

آیا این طرح همه خبرنگاران را شامل می شود؟

این قرارداد در راستای وعده شهردار تبریز در مراسم جشن نوروزی مبنی بر توجه به امر سلامت اصحاب رسانه به امضا رسیده و فقط برای خبرنگارانی است که عضو خانه مطبوعات آذربایجان شرقی هستند و سایر خبرنگارانی که در رسانه های استان  مشغول فعالیت هستند و به هر علتی عضو خانه مطبوعات استان نیستند را در برنمی گیرد.

برایمان از سایر کارهایی که در خانه مطبوعات استان برای سلامت خبرنگاران صورت گرفته بگویید؟

برای نخستین بار در کشور حدود ۲۴۰ بسته سلامت شامل فشارسنج،کیف کمک های اولیه و کمک هزینه سلامت در بین خبرنگاران توزیع شد و این کار با همکاری جمعیت هلال احمر، مرکز مدیریت و فوریت های پزشکی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ، شهرداری تبریز، اداره کل سلامت شهرداری و اداره کل روابط عمومی شهرداری صورت گرفت.

ودیگر کارهای صورت گرفته در این حوزه؟

فرهنگ سازی در این خصوص و همکاری با کمیته سلامت استان از دیگر کارهایی که برای سلامت خبرنگاران عضو خانه مطبوعات استان صورت گرفته است.

به نظر شما این اقدام نشانگر ضعف دیگر بخشهای درمانی نیست؟

بله متاسفانه قشر خبرنگاران از زحمت کش ترین اقشاری هستند که در معرض آسیبهای جدی سلامتی قرار دارند و از طرف دیگر هم بی توجهی به سلامتی آنان از سوی مسئولان امر و بیمه نکردن آنها یک مسئله جدی است که متاسفانه در حالحاضر بخش زیادی ازفعالان خبری بیمه نیستند و خانه مطبوعات نیز تلاش نموده تا برای ۲۴۰ عضو خود خدمات درمانی ارائه دهد علی رغم اینکه وظایف ذاتی این خانه چیز دیگری بوده  وامیدواریم این امر تلنگری به مسئولان امر باشد.

گفتگو از سمیه رمضانی