مديركل امور زندان هاي آذربايجان شرقي گفت: حمايت هاي مقطعي مشكلات عديده خانواده هاي زنداني را حل نمي كند و تلاش انجمن هاي حمايت از زندانيان بايد به سمت اشتغال خانواده هاي آنان معطوف شود.

به گزارش صنعتیمیز به نقل از ایرنا ، ميرعلي اكبر بني هاشم روز پنجشنبه در جلسه انجمن حمايت از زندانيان ملكان افزود: در اين راستا ايجاد و توسعه كارگاه هاي توليدي و صنعتي براي اشتغال زندانيان و امرار معاش خانواده هاي آنان راهكاري مفيد است.
وي همچنين از هدف گذاري براي جذب ۵۰ ميليارد ريال كمك هاي افراد نيكوكار آذربايجان شرقي براي آزادي زندانيان جرايم غيرعمد در جشن گلريزان امسال خبر داد و گفت: در سال گذشته خيران با كمك ۳۰ ميليارد ريالي خود زمينه آزادي ۳۷۵ نفر را در استان فراهم كردند.
فرماندار ملكان نيز گفت: در حالي كه تنها يك سال از تاسيس انجمن حمايت از زندانيان در اين شهرستان نمي گذرد، خيران براي كمك به جرايم غيرعمد و خانواده هاي آنان بيش از يك ميليارد و دويست ميليون ريال كمك كردند.
جهانگير اسكندرزاده افزود: در اين مدت يك واحد مسكوني احداث و چند فقره جهيزيه توسط خيران تهيه و در اختيار خانواده هاي زندانيان قرار گرفت.
وي ارزش ريالي اين كمك ها را بيش از ۵۰۰ ميليون ريال دانست و گفت: در اين مدت هفت نفر از زندانيان جرايم غيرعمد اين شهرستان نيز از زندان آزاد شدند.
اساسنامه انجمن حمايت از زندانيان در سال ۱۳۲۰ شمسي با عنوان اساسنامه بنگاه حمايت زندانيان در ۲۵ ماده و ۱ تبصره تحت رياست عالي وزير دادگستري و با پيشنهاد رئيس مجلس شوراي ملي و نخست وزير به تصويب هيئت وزيران رسيد.
هدف از تشكيل انجمن حمايت از زندانيان و تصويب اساسنامه آن در سال ۱۳۲۰ شمسي كمك مادي و معنوي به خانواده‏هاي بي بضاعت زندانياني و كمك به زندانيان در مورد اشتغال بعد از خروج از زندان بوده است.