رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: تا زمانی که مردم از تولیدات داخلی خود حمایت نکنند نباید دغدغه بیکاری فرزندان خود را داشته باشند زیرا با خرید هر کالای خارجی یک نفر بیکار می شود.

صمد حسن زاده در مراسم بزرگداشت روز جهانی استاندارد و آیین معرفی واحدهای نمونه  و برگزیده کیفی در تبریز با بیان اینکه در این روز ملی  برای قدردانی از مدیرانی که در سال گذشته زحمات زیادی برای ارتقای جایگاه اقتصادی استان و کشور کشیدند ترتیب داده شده است، گفت: حرکتی که در رعایت و الزام استاندارد بین المللی برای تولیدات کالا در اقدامات کشور قرار گرفته است و انجام شده بسیار ارزشمند است.

 وی با بیان اینکه این اقدامات سبب می شود تا مدیران واحد صنعتی اهمیت بیشتری به کیفیت کالای خود بدهند، افزود: امیدوارم ان اعتقادی که مردم به بی کیفیتی کالای ایرانی دارند از میان برود و خاطر جمع شوند تولیدات داخلی در کیفیتی است که نیاز به واردات اجناس از کشورهای دیگر نداریم.

وی ادامه داد: موضوع استاندارد موضوعی است که برای محصولات تولیدی شرایطی ایجاد می کند که در سایه آن علاوه بر ارتقای محصول در استان و سطح کشور، مردمان دیگر نیازی به کالای خارجی پیدا نمی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز با اشاره به شرایط اقتصادی سخت حاکم بر کشور، اظهار کرد: واحد های صنعتی که توانستند خود را در این شرایط حفظ کنند، در پیشرفت کشور نقش مهمی دارند و کار بزرگی کردند.

وی با ابراز غرور از وجود واحدهایی که در استان با این کیفیت محصول تولید می کنند، بیان کرد: شرکت های که امروز اینجا تقدیر می شوند فقط نماینده ای از واحدهای صنعتی موفق آذربایجان شرقی هستند.

وی افزود: در کشوری که کارخانه تراکتورسازی آن با این کیفیت تولیدات دارد شایسته نیست که تراکتور چینی را وارد کند.

حسن زاده این امر را استفاده از فرهنگ غربی در زندگی دانست و گفت: تا زمانی که مردم از تولیدات داخلی خود حمایت نکنند نباید دغدغه بیکاری فرزندان خود را داشته باشند زیرا با خرید هر کالای خارجی یک نفر بیکار می شود.

وی در انتها با بیان اینکه هیچ ارگانی نمی تواند در مقابل کشوری که می خواهد مردم خود را از کلای خارجی بی نیاز کند بایستند، خاطرنشان کرد: رسانه ها و مسئولین تکلیف بزرگی برای شناساندن و ایجاد این فرهنگ دارند، پس باید دست به دست هم دهیم تا با تولید محصولات با کیفیت مشکل بیکاری و اقتصادی را حل کنیم.